Uppdatering tänder.

Till dig Linda (du som inte é hästmänniska och undrar om hästar tappar tänder), här kommer ett svar som Caisa skrivit bland kommentarerna:

Jadå! Hästar har som alla andra däggdjur mjölktänder och tappar dessa och får sen permanenta. Hittade i december en kindtand i Toms krubba och blev smått chockad, trodde inte de var så stora! Men det vanligaste är att hästarna sväljer sina tänder så därför märker man inte av det. Spara den och glöm inte guldpengen, hihi!

Sa jag till en kollega att min pålle tappat en tand.
Hennes kommenar:
- Men herregud, har du köpt en häst som redan tappar sina tänder!

Haha, hon trodde jag köpt en gamling, men så é ju inte riktigt fallet....

Nu ska jag natta mig, tack för idag!

//
Chisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0