Mr Hot Shot

Så heter pållen jag provade igår, en söting.
Favoritsysselsättning - Slicka på Perssons händer, och lite på hennes kind. Bli kliad, han kliar gärna tillbaka.

Nä, det må jag säga, han va en söt liten pålle. Mäter 165cm idag men växer så det knakar, kommer bli ca 170cm. En kort och kompakt häst. Kan han hoppa då? Jag har ingen aning egentligen, men hans blod talar för det iaf.
Han är bara riden 1½ månad och uppför sig kopiöst bra. Inga bockserier eller annat trams, mestadels riden i skogen. Hur bra é inte det då? Super, han är ju inte utsliten iaf, bara lite tuggad på av shettishingsten...




Åsa och jag åkt tillsammans för att kika på Mr Hot Shot. Tror ni att vi hittade?? Haha, nej, vi va verkligen ute och snurrade i skogarna igår. Åsa va så självsäker, han hade koll på vart vi skulle köra, eller inte?!
Vi insåg snart att vi skulle bli sena, skickade ett smsm till säljaren att vi blev aningen försenade. Till svar fick jag att vi kunde ringa om vi inte hittade. HAHAHA, vi hade ju inte en aning om var vi va någonstans, hur skulle vi kunna förklara för henne var vi befann oss. Inga skyltar i närheten, bara en massa små gårdar och långa slingriga grusvägar...
Jag va helt övertygad om att vi inte kulle hitta, men helt plötsligt såg vi skylten med rätt vägnamn, väldigt förvånad kan jag säga. Jag hittar inte dit igen, det kan lova!
Men jag fick iaf kramp i skrattmagen och kinderna ska vi inte snacka om, träningsvärk idag, haha...

//
Chisan


Kommentarer
Postat av: trixie

låter ju bra & en liten fining va det också ;)

hoppas du snart hittar den rätte!

2009-05-09 @ 12:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0