Min söta lilla Kakariki!

Nu har min Kakariki flyttat hem! Egentligen skulle jag ha en hane, men han dog bara dagarna innan han skulle komma. Därför fick jag hans syster istället, men hon é hur söt som helst! Hon har Johan självklart döpt till Sune, va det någon som trodde något annat?!

Första dygnet satt hon apatisk på översta platån. Vi har ju köpt en megastor bur, men hon vägrade att utforska den, jag fick helt enkelt flytta upp provisoriska matskålar och vattenflaskor. Idag rullade jag bort buren till soffan, då passade hon på att välta matskålen och gissa om jag fick allt över mig eftersom jag satt sidan om henne... Typiskt, men hon é förlåten.

Med lite äpplebitar har vi kunnat locka henne, hon har redan ätit äpple från handen. Tuffing börjar hon bli, nu leker hon med alla leksakerna. Äpple är favoritmaten, de bitarna kastar hon sig över, kommer springande när man lägger in en ny bit...




Ingen bra bild, ser ju ut som om hon har ont i nacken...



På torsdag é det dax att besiktiga 3-åringen Hot Shot. Blir det tredje gången gilt nu? Två pållar innan har ju inte gått igenom... Kanske det blir bra denna gången då... Dax att hålla tummarna, åter igen...

Föressten, ALLA ekorrarna verkar klara sig, underbart! Det har dessutom tillkommit ytterliggare en föräldralös liten krabat. Även den kommer klara sig bra som det ser ut nu, vore konstigt annars. Kul att få sett dem och hoppas de klarar sig bra när de kommer ut i det vilda igen...

Nä, nu ska jag natta mig, känner mig förkyld, lite halsont börjar oxå kännas, suck, jag vill inte bli sjuk nu...

//
Chisan




Kommentarer
Postat av: trixie

håller tummarna HÅRT!

2009-05-11 @ 23:50:00
URL: http://thosa.blogg.se/
Postat av: Tina

Vad söt Sune e..jättevacker

2009-05-12 @ 11:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0