Förlorar snart förståndet...

Om jag någonsin haft något förstånd så känns det som jag snart kommer förlora det!! Allt som har med djur att göra känns helt jävla hopplöst just nu. Tror ni inte att jag fick ett samtal igår att min pippi fågel som vi väntat på i snart två månader dog i torsdags!! Herregud, undrar om det é någon som försöker tala om för mig att jag inte ska ha djur? Men av vilken jävla anledning? Fan, é ganska upprörd, eller uppgiven, har tjutit ett par gånger denna veckan över denna hopplöshet. Känner en maktlöshet över alltihopa, jag kan inte gör ett skit åt det heller.

Nå, ni anske kan tycka det é löjligt att jag blir uppjagad av detta, men för mig é det viktigt! Jag försöker göra allt rätt, köpa djur från bra ägare, vara noga med allt, in i minsta detalj, men det hjälper inte... Ka man verkligen vara för nogrann om man ska köpa sig en häst man förmodligen ska ha i väldigt många år framöver?? È jag konstig för att jag vill vara nogrann och vill vara mån om att det ska vara rätt för både mig och hästen?
Varför blir de såhär? Jag förstår inte alls...

Jag ger snart upp, skiter i allt. Känns som jag bara vill släppa allt och inte längre lägga energi på varken fåglar eller hästar. Känner mig fullständigt dränerad på energi, hur länge ska jag orka alla dessa motgångar?
Hur jävla svårt kan det vara ett hitta en frisk häst och en frisk fågel? Jag har två fiskar som jag däremot inte vill ha, men de envisas med att leva kvar i mitt skitiga akvarium, fattar nada...

Tänker jag lite längre än näsan räcker så förstår jag att detta är ett I-landsproblem i allra högsta grad. Självklart finns det värre saker, men för stunden känns det hopplöst och då skriver jag av mig här, orkar ni inte läsa så slipper ni, jag förstår...


Ska iofs åka till K-stad och kolla på tre hästar hos samma försäljare, hmm, har egentligen ingen kolla på vad för hästar jag ska kolla på, men det kanske blir bra. Men som ni kanske förstår så är mina förväntningar inte så höga, orkar inte hoppas och tro längre. Varje gång jag hoppas och mina planer grusas faller jag ner i avgrunden igen och jag måste börja om på nytt.


Snart har jag letat häst i ett helt jävla år, hade inte i min vildaste fantasi trott att det skulle bli så svårt. Men kanske é det som mamma säger - "Ta det lungt så hittar du rätt...."

Hur vet jag då att det é rätt när jag står där? Jag trodde jag hittat rätt för längesedan, men icke...


Nä, shit vad jag har gnällt och svurit mycket nu, kanske dax att åka till stallet och ta hand om Tompa och Calle...

Om jag orkar så ska jag göra en uppdatering ikväll om de tre pållarna jag ska kika på ikväll... Om jag orkar, om jag vill eller om det ens é lönt... Positivt tänkande, haha, knappast, vet inte hur man tänker positivt längre...


//
Chisan









Kommentarer
Postat av: Åsa

Usch, här sitter jag och nästan börjar gråta när jag läser det du skrivit... deppigt värre, och jag förstår så väl hur hopplöst det känns. Och vad kan man säga, "ryck upp dej, det ordnar sej...". Nja, vet att det inte precis tröstar när man känner sej låg. Men det BLIR faktiskt bättre och du KOMMER hitta den perfekta hästen och den andra lilla fågeln som du får istället kommer vara 100 gånger sötare och snällare än den som gick och dog (jag försöker iaf trösta lite... :)Och förresten, Fjopp lever iaf fortfarande.) STOOOOR TRÖSTKRAAAM!!! (Typiskt att jag jobbar så vi inte kan träffas i stallet idag då).

2009-05-03 @ 13:25:05
Postat av: Anonym

fiskar e envisa, men du kan ju alltid byta vatten i akvariumet, då lär de dö....

Trist med allt detta hästletande. Förstår dej samtidigt som jag aldrig skulle våga göra böjprov på ett fullblod.... Inga som jag vet skulle klara det! Tänk om de böjt mig.... wow.. haha då hade det blivit slakt, jag e ju "halt" vä Fram och Vä Bak....

Åk upp till sveninge på kuskahus! värt ett försök efter alla turer du redan gjort!

Kram

2009-05-04 @ 07:11:40
Postat av: Margaretha

Hur gick det med den fine hästen i Stockholm ?

En sak lovar jag dig när du är 50 år ser du dina aktuella problem som en liten småsak som passerade förbi.;-)

Jag vågar inte berätta vad som hände på jobb idag pga sekretessen, men jag kan lova dig att det finns de som har det värre.

Du hittar hästen när hästen har hittat dig.Taet lugnt !!

PS Choise fölar inom en månad.

kram mamma

2009-05-04 @ 21:25:09
Postat av: Annika

ibland händer saker vi inte kan förstå..

men den dagen du hittar din häst kanske förstår du att du var tvungen att gå omvägar för att den hästen väntade på just på dig.

kram tänker på dig.

2009-05-06 @ 17:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0