Webb-TV

Åsa hade visst hittat en filmsnutt från gårkvällens spektakel, den har vi kikat på nu, inte heller den påvisar hela sanningen, kanske bäst det, bäst för rräddningstjänstens rykte iaf... Mig och Johan ser ni i den inkommande båten, jag i blått och Johan stående baktill... Brr, ryser när jag ser filmen, här kan ni oxå se den iaf:

http://sydsvenskan.se/webbtv/article419774/TV-Tva-raddade-efter-sjodrama.html

Vi var nere om i båten och skulle se över eventuella skador på propellern, men den hade klarat sig trots att Johan lyckades köra på en och annan sten... Men däremot hittade vi kamera, telefon och nyckel liggandes i båten, tillhörande en av pågarna. Dessa funkar förmodligan aldrig igen, men det kan ju ändå vara skönt att få tillbaka sin nyckel iaf. Strax kommer det en snubbe och hämtar sakerna, ännu en insats, haha!!

Från det ena till det andra, nu har Johan och jag bokat en Kakariki!! Wiii, kul! Vi va hemma hos en snubbe som hade minst 100 pippifåglar, shit vilket liv!! Han va mig en snackeglad snubbe, vi va där i 1½ timme! Han gick igenom alla fåglarna och beskrev dem noga, men till slut fastnade vi för Kakarikin iaf. Tyvärr fick vi ingen med oss hem idag, än så länge ruvar föräldrarna på äggen. Jag ska ringa om två veckor för att få en uppdatering. Ganska kul att få en fågel som é så ung, då kan man ju vara med och prägla redan från början!!! Nu é ni snälla och håller alla tummar och tår för att det blir bebisar, man vet ju aldrig om det bara é obefruktade ägg...

//
Chisan


Kommentarer
Postat av: Tina

Va skoj, äntligen hittat en liten pippi ni vill ha:-)

2009-03-15 @ 17:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0