Aj, aj, aj...

Attans vad jag har ont i kroppen! Just nu känns det inte som om jag kan ta mig ur sängen imorgon...
Nå, då kan man ju undra vad smidiga jag har hittat på då? Haha, vill nästan inte berätta, men nu när jag börjat får jag väl fortsäta historien...
För några veckor sedan blev jag uppringd av min tränare Lena. Hon har införskaffat sig den största 6:åringen jag sett på herrans många år. En mer välmusklad häst får man leta efter. Ovanpå allt va han dessutom över 180cm i den omarkerade manken, en mastodånthäst med andra ord. denna pållen ville Lena jag skulle komma och rida, i första hand ut i skogen och sedan hoppa honom... Självklart blev jag glad att just jag blev tillfrågad, men efter idag fattar jag ju varför...
Denna till synes stora snälla pålle reste sig rakt upp ens innan jag kommit upp på honom ordentligt. Jag hade inte en suck att hjälpa honom ner på marken igen. Detta resulterade i att han välte över, jag for i marken och efter kom denna giganthäst ovanpå mig, snyggt!! Jag blev liggande någon sekund för att känna efter så att alla delar hängde ihopa, jodå, jag va hel, men nu full med adrenalin och lite ilska.
Efter lite jagande på pållen i Lenas trädgård fick vi så fatt i skrället (kärt barn har många namn, haha). Snabbt in och hämta longerlinan och långpisken sen fick han kuta tills han nästan stupade. Nå, sedan va det bara att bita i det sura äpplet, upp igen, men denna gången aningens mer beredd! No problems denna gången, nice!
*Skam den som ger sig!*
Nytt försök på måndag, spännande!! Vilken jävla sport vi håller på med egentligen, konstigt att man aldrig ens funderar på tanken att lägga av...

stegrande.jpg picture by SagaTot

Trots att jag inte gjorde mycket nytta i mitt eget stall så blev båda pållarna rastade iaf idag, inte dåligt! Tina fixade Tom och Trixie körde Calle.
Tom gör fina framsteg och det såg riktigt trevligt ut när Tina red Tom idag, jag hann ju ut och kunde tjuvkika lite, hihi...
*Tack för hjälpen idag Tina*
Lille Calle hade visst snällt följt med ut på en skogsrunda idag, kul att Trixie kan dra lite nytta av lilleman. Dessutom é ju jag tacksam för lite extrahjälp med honom ibland eftersom han lätt kommer i skymundan emellanåt eftersom andra pållar kräver lite mer än han ibland...

Nä, kanske dax att hjälpa gubben i köket...

//
Chisan





Kommentarer
Postat av: Tina

Tack själv för att jag fick rida..eller tack Caisa:-) Kul o känna att det går framåt med lilla busen..man märker skillnad så då är det skojigt:-)

2009-03-13 @ 09:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0