Riktigt skitväder!!

Idag är det för många första sommarlovsdagen. Kul väder de fick så här i starten. Shit, det é halv storm och ösregn ju, helt hopplöst!
Ingen ridning idag heller, ska faktiskt till Höörs nya restaurang ikväll med två kolleger, ska bli riktigt trevligt! Tror vi sitter inne, känns inte lockande att prova uteserveringen...

Tro det eller ej!! Igår kom faktiskt lampan upp i trädgården! Shit vad fint det blev. Vi blev dock inte riktigt klara, det saknades några meter sån dära gul plastslang att lägga sladden i. Men det é snabbt fixat om man bara får tag i några fler meter av den. Ska lägga ut bild när det é klart.
Jag fick dock en ordentlig blåsa i höger hand och en ömmande vänsterfot. Herregud, jag är inte van vid att gräva, tur man inte gör det varje dag... Jobbigt!! Johan gjorde ju bara "glassejobbet" att få själva stolpen på plats, det är inte särskilt fysiskt ansträngande, men å andra sidan hade jag aldrig lyckats få den på plats så den blir där i många år. Jag hade nog tagit fram snabblimmet eller nåt, hahah!! Nä, det blev grävning för min del, men det skadar iofs aldrig att få ta i lite...

Närmaste projekt bli att få upp badrumsskåpet som jag beställt. Johan monterade ihopa det inatt, men när jag vaknade efter en tupplur i soffan såg jag att skåpet va betydligt större än jag trodde. Vi får väl se på vilken toa det hamnar. det känndes som om den åt upp en massa yta på lilla badrummet... Nåja, vi får se vad det blir till slut. Man ska aldrig tro att saker och ting blir som man planerat, det har man ju fått lära sig den senaste tiden, inte bara menat med badrum och projekt, utan i det vi kallar för Livet...

Ja, iblan undrar man hur saker och ting kan utvecklas till helt andra saker än man tänkt sig, ibland till det bättre, men för tillfället tycker jag mest det är till det sämre, eller tänker jag fel kanske??
Nåväl, man ska kanske inte ska tänka så mycket, bara skita i det, det löser sig väl på något vis...

Dax att käka lite frukost!! Äntligen!

//
Chisan







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0