Ridtur...

Igår va det så äntligen fint ridväder! Jag red och Johan och Ted körde Calle. Ted fick vara kameraman, här kommer gårdagens skörd!

Jag och Hot Shot i paddocken. Longerar honom några minuter innan ridpass, för allas säkerhet, emellanåt sprutar det ju energi ur öronen på honom...


Johan och Calle, redo för en runda i skogen!


Vi, igen!


Hot Shot va på hugget, uppförde sig exemplariskt, som vanligt. Men kossorna va han väldigt skeptisk mot, de é visst läskiga! Här en bild på 10 skitande kor!


Hmm, den gården verkar kuslig, massa hästar han inte sett innan, bäst att stanna och kolla in läget...


Efter alla nya intrycka va Hot Shot trött! Jag hoppade av och lät honom slippa tjocka kärringen på slutet... Hihi!


Idag fick Calle coh Billbo nya skor. Shit, de får oftare och dyrare skor än vad jag får!! Orättvist! Hot Shot och Calle blev dessutom vaccinerade idag. Jag han även med att köra med Jeanette och Luring till träningen och assisterade Emelie lite med nya pållen. Tja, man kan säga att jag fått mycket gjort idag, men inga av mina egna pållar har blivit rastade. Iofs har de fått vaccin så de ska ju inte röra sig nämnvärt vilket passar bra denna veckan!

Imorgon ska jag hjälpa en annan tjej med sin ridning, ska bli kul, hon gör alltid framsteg! Senare på kvällen ska jag se om jag orkar städa lite hemma, hinner ju inte med det någon annan dag... Onsdag ska det handlas till midsommar, torsdag ska vi resa tält och få alla borden på plats. Puh, hektisk vecka!!! Kommer väl vara helt slut kl 18 på midsommar...
Det sägs att det ska vara ostadigt väder på fredag, aldså på midsommar! Hmm, låter inte alls bra!! På med regnkläder helt enkelt, för lekarna hoppar vi inte över på grund av lite regn!

Ohhshit, måste ju dra fram motorsågen och ge mig på trädet, man kan ju inte gå under det längre. Attans vad det växer, va ju på det förra året oxå... Suck, varför har man trädgård??

Nä, nu ska vi äta lite, é hungrig nu...

Tack för mig!
//
Chisan



Kommentarer
Postat av: trixie

ni är så fina tillsammans!



2009-06-15 @ 19:15:10
URL: http://thosa.blogg.se/
Postat av: Christine Svensson

Tjenare. Vilka härliga nya bilder, ni ser verkligen ut att trivas ihop. vad kul att ni kan kan sticka ut i skogen alla 4, det ser riktigt mysigt ut. vad tyckte Hot Chot om vagnen, var den läskig?

Ja det där med trädgård ... varför skaffar man sig det, det är ju bara en massa jobb men det är ju klart att det kan ju vara mysigt att sitta där ibland ochså. Hoppas ni får en riktig trevlig midsommar, lek nu inte så häftigt att ni bryter ben och armar( det är en äldre erfarenhet,att just till midsommar,får man en känsla att man klarar mer än vad man är kapabel till.) Ha det så bra

hälsningar Christine

2009-06-16 @ 09:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0