Varför kissar han inte??

Idag åker vi uppåtlandet, dax för Mudrace! Ska bli nice, vi får dessutom gott sällskap av Benny och Ann-Sofie. Just nu packas det för fullt...

Igår vågade Trixie sig med ut på sjön med mig. Haha, vi hade sjukt roligt på Bananen och på trekanten. Vi va ju tvugna att prova båda. Bananen é rolig, men trekanten går fortare, men blir dessutom blötare, haha!!
Shit vad jag vill ha en vattentät kamera, vilka kuliga bilder det hade blivit! Vi ser garanterat inte kloka ut, benen studsar, armarna spända som fiolsträngar och våra miner ska vi inte snacka om!!! Riktigt, riktigt kul é det iaf! Johan ville ofta köra in, han tyckte det va kyligt, men vi ville bara åka mer och mer hela tiden!!
Har man energi så gör man snabbt av med den med lite lekande på sjön! Det känns i kroppen idag...

Inget ridande idag, dels för att jag har sjukt mycket att stå i, men även för att Hot Shot fick sig en ordentlig runda i skogen igår. Hahah, han é för go! Han blir alltid så sjukt kissenödig när vi kommit en bit in i skogen, men han bara vägrar att kissa med mig på ryggen. Han skjuter rygg, vinglar med baken, stannar, men kissa ska han verkligen inte i skogen. Åhhh, vad ska jag göra? Kan ni tänka er en sån häst på en tävlingsplats? Hmm, jag måste komma på en strategi för att få bukt med detta. Han kan ju inte röra eller uppföra sig när han é såååå kissenödig, han studsar fram i traven... Jag släpper ju alltid in honom i boxen när jag tar in honom från hagen, men då har han aldrig en tanke på att kissa. När vi kommer hem från skogsrundan får jag knappt in honom i stallet eftersom han knappt kan gå eftersom det trycker på så väldans...
Ja, jag får helt enkelt klura lite på hur jag ska göra. Kanske ta in honom i boxen igen efter att jag gått med honom med sadel på en stund...?!?!
Googlade lite om hästars ovilja att kissa på tävling osv. Några tips va att klia den på magen tills lillemannen kryper ut, då brukar de passa på att kissa, haha, kul tips! Någon lärde sin häst att kissa på kommando, dessutom i en spann eftersom de skulle ta dopingprov efter tävling. Hmm, hur lätt é det då att lära??
Nä, jag får nog prova mig fram, så här kan vi ju inte ha det... Men det löser sig säkert...

Nä, nu ska jag packa resten inför helgen och hoppa in i duschen...

Tack för mig!
//
Chisan

Kommentarer
Postat av: Ted

ja där finns nog många knep att pröva, har du testat att klia johan på magen och se vad resultatet blir då hahaha ;-)

2009-06-26 @ 22:13:51
Postat av: trixie

fungerar en vattenkamera på land också? haha.. dum fråga kanske, men har ingen aning.. Så fall är det lätt att fixa och få bilder på de otroligt roliga stunderna där ute på sjön!



känns fortfarande i kroppen! hihi ..



hoppas ni har det kul i helgen, ska ta och köra calle lite senare ikväll när det blivit svalare :)



vi hörs! Kram

2009-06-27 @ 18:22:29
URL: http://thosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0