Lycklig!

Jissa om jag kollat filmen flera gånger de senaste halva dygnet! Kan inte förstå hur bra han faktiskt hoppar den dära Hot Shot. Det é viktigt att jag tar tillvara på den kapaciteten på rätt sätt. Inte skynda, inte pressa, bara göra saker han tycker är kul, lära honom saker sakta men säkert. Fy sjutton vad kul vi kommer ha på denna resan tillsammans!



Sorry, jag vet, detta ska inte vara en renodlad hästblogg, men ibland kan jag inte låta bli helt enkelt. Så från häst till något helt annat...
Jag har fått provsvaren! Mitt blodvärde och sköldkörteln är Ok, inte illa! Men, jag hade ett förhöjt infektionsvärde, inget alarmerande, men det finns där. Jag blir lite skeptisk, denna förhöjningen borde vara en förkylning, men jag é ju inte förkyld, vad kan det då vara? Ja, jag vet inte faktiskt. Läkaren började fråga mig om jag har ont i mina leder... tja, det har jag ju från och till, men inget jag tror är sjukligt. Något jag lever med utan att tänka för mycket på det, jag skyller ju enbart på min övervikt...
Nå, summan av det hela är att vi helt enkelt inte lägger någon mer energi på detta nu. Ska ta nya prover om 6 månader så får vi se då vad som visar sig... Nu pratar vi inte mer om detta tycker jag, ska försöka glömma och ignorera...

Hade hoppats på en skogsrunda idag, OM det inte regnar i eftermiddag. Förr red jag oavsett väder, men idag é jag lite gnälligare. Gillar inte att bli plask blöt. Dessutom tar sadlar och allt stryk, onödigt tycker jag. Men visst é jag tvungen att rida, ja då ger jag mig ju så klart ut i skitvädret. Idag MÅSTE jag inte rida, därför få jag helt enkelt avvakta vädret...

Hela veckan har präglats av regn, så här har himmlen sett ut mest hela tiden. trist, men ju sämre väder det é nu, ju bättre väder kanske vi får till midsommar! Eftersom vi ska ha en massa lekar och tokigheter så é vi alla tacksamma om det é uppehåll den dagen. Det ska bli kul med midsommarfest, ser fram emot det!


På midsommar ska det LEKAS! Synd att man é arrangör, då é det lite svårt att vara med själv tyvärr. Någon lek kanske man kan smita in och vara med på... Nå, ni som ska komma, har ni några önskemål eller tips på kuliga lekar? Vi har redan en hel del, men ideér är aldrig fel...

 En hälig bild, så här inför stundande Midsommar!


Tack för mig så länge!

//
Chisan

Kommentarer
Postat av: Ted

Hallåj min lille kompis skönt att höra att proverna var ok :-), jag säger BORELIA har dom kollat efter det du är ju mycke i skog och natur... Har själv haft det och vet vilket helvete jag hade under lång tid med extrem trötthet, konstig värk i muskler och leder och man behöver inte ha haft dom karaktäristika röda märken för det så be dom kolla efter det... Jätte kramar från mig.. :-) Ted

2009-06-11 @ 12:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0