Global Pension Plan

Ja gott folk, googla överskriften, herregud, man kan hitta hur mycket som helst att läsa om.

Nå, för er som inte vet, detta är ett bluffgäng som lever på pyramidspel. Ett sällsynt korkat sätt, eller kanske smart sätt att skinna folk på pengar. Dessutom får de sina investerare att lämna ut sina ID-handlingar, vilket skämt.
Jag ska vara ärlig, det va nära jag gick på det, men någonstans inom mig visste jag att det va en idiotsak att betala in pengar till dem.
Man ska aldså betala 300:-, när man uppnått 100.000 medlemmar så betalas en större summa ut till alla medlemmar. Hmm, alla förstår väl nu att det är en bluff?! Jag tvekade, eftersom jag hört och vet folk som är medlemmar och lever på hoppet.
Deadlinen är nära, den sista Juni.  Den Deadlinen har ju flyttats fram ett par gånger tidigare, får väl se om de har bättre tur denna gången. Jag håller tummarna för dem, helt klart!
Tänk om de vinner?! Nåja, jag kommer väl stå med skägget i brevlådan, men det får jag leva med, jag vill kunna sova om nätterna och inte känna mig lurad eller veta att någon sitter på mina identitetsuppgifter och kan göra vad de vill... Det handlar inte direkt om att förlora de 300:-, utan om att de får mina identitetshandlingar helt frivilligt. Vad ska de ha de handlingarna till kan man undra, räcker det inte med namn och telnr?

Ville bara tala om det, och varna om jag kan. Låt dig inte luras, se till att läsa på ordentligt innan, det gjorde jag...




//
Chisan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0