Tannalös!!

Helvetes jävla skitdag! Varje fredag har vi en mysig frukost på jobb, men denna gången va den inte alls så mysig som jag é van vid. Denna gången kände jag att den ena tandkinden sprack! Shit, jag rusade till tandläkaren och fick en tid 13.20. Utan mat fick jag sedan jobba lite till iannan jag sedan begav mig till tandläkaren. Domen - Tanden måste dras ut då den spruckit ända in i roten!! Chocken va oundviklig, tårarna rann som aldrig förr... Idiottandläkaren undrade varför jag va ledsen! Va fan tror hon!?!? Kärring, det é klart jag blir ledsen när jag måste dra ut en tand när jag bara é 26år! Ja, det va bara att lägga sig ner och få skiten avklarad, men tårarna ville inte sluta rinna och mitt i allt fick jag ett mega astmaanfall, så jäkla typiskt! Stackars sköterskan letade förbrilt upp min medicin, öppnade fönsterna och alla blev helt stirriga... Herregud, ta det lungt, jag fick ju lugna dem istället för tvärt om...

Nå, in på andra vändan, det va bara att ta nya tag och ny bedövning, för 6:e gången! Allt som allt låg jag med regäla smärtor i 2½ timme, men trots det fick de inte ut allt!! Ska dit igen om en vecka och se om vi kan få ut resten, annars blir det käkirurgen nästa, hur kul é det då???

Jag é uppriktigt ledsen, minns mig själv så ledsen när jag tog bort Bengan. Då hade jag både Johan, Tina och pappa vid min sida, men nu va jag och é jag ensam...
Tårarna rinner... Ni tror väl inte jag é klok, det é ju bara en tand... Jag é inte den första som dragit ut en tand, men jag va helt oförberedd och mina tänder é väldigt viktiga för mig, jag blir hellre utan en arm! Separationsångest?!

Jo, man kan iofs fixa en ny tand, men om jag såg rätt i prislistan så kostar det minst 34.000:-. Helvete, jag får väl sälja min lastbil eller nåt...
Ska ringa försäkringsbolagen och kolla vad som gäller, kanske någon kan hjälpa till. Det hände ju på arbetstid, arbetsskada??? Hahaha!!

Kul bild egentligen, men idag é den ett hån mot mig. Känner mig som en gammal kärring som inte sköter mina tänder. Men det hjälper uppenbarligen inte med tandborstning, munskjölj och tandtråd, har man kassa tänder så har man... Det é just det, jag kan väl leva utan tanden, men jag vill inte bli sedd som en person som inte sköter min munhygien. Något måste göras, ska ha dit en ny tand så fort det går, oavsett kostnad!!!



//
Chisan

Kommentarer
Postat av: jeanette

stackare!! Jag vet hur det känns. jag sköter mina tänder som man ska om inte mer men ändå så fick jag kommentaren" du har tänder som en femtioåring, tror inte på att du sköter dom" av tandläkaren, snacka om att jag grät!

2009-07-17 @ 21:27:13
Postat av: Anonym

lider med dig vet vad det innebär, men har ej med att göra med din hygien.

men fan vad dyrt det är för att vara fin i mun

kram

2009-07-18 @ 11:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0