Minisemester Hamburg-Lübeck

Nu é vi hemma efter en sjukt varm minisemester i Hamburg och Lübeck. Ja, jisses va vi har varit varma, det har varit vindstilla och 30grader. Ovanpå allt har det inte direkt varit någon AC på våra hotelrum. Jag har ärligt talat lidit av värmen stundtals. Man ska kanske inte klaga, men jag kan verkligen inte låta bli. Johan och jag har haft några riktigt trevliga dagar tillsammans. Vi har gjort precis som och vad vi velat. Vi har följa vår instinkt, åkt dit andan föll på...

Johan på båten till Tyskland... Vindstilla, kolla in havet, helt spegelblankt, passade mig bra!



Hotelrummet i Hamburg. Fönsterna helöppna och en sovandes Johan. Han va trött efter många mils körning...


Ni kan tro att det inte va lätt att hitta i tunnelbanesystemet i Hamburg, men vi lyckades till slut, men lite hjälp från medresenärer... Haha!!


Bilder från djurparken i Hamburg-Hagenbeck! Här, en pingvin, söt som tusan!


Zebra och någon annan konstig grissort, eller kanske svinsort. Vet inte rikktigt vad et va för många djur vi såg, fattar väldigt lite tyska. Ni ska tro att tyskarna är väldigt nationalistiska och högfärdiga... INGEn engelska utövades någonstans! Jag fattade ingenting, trots 3 år tyskutbildning, haha, men det va många år sedan, uppenbarligen...


Kolla in dessa svinen! Har ni någonsin sett något så fult???


Detta va en knepig varelse! Bakben som en hare, men framkropen va typ en halvhund, eller nåt. De gick iaf helt ria i djurparken och de älskade morötter!


Ett solande Lejon. Fin som tusan!


Johan håller på att tuppa av i värmen, men kolla in bakgrunden, fantastisk fin djurpark att strosa runder i!


En typ av åsna, stor som ett hus....


Johan matar getterna! Haha, de va sugna på lite gott....


Fina!!


SÖTA!! Åhh, vilka små godingar, men fråga mig inte vad de heter eller vilken sort de tillhör!


Johan matar Lamadjuren...


Sibiriska tigern har fått mat och vilar gott i solen...


Stooooor sköldpada!!


Moa matar elefanterna!


Hmm, söta eller??


Minde söt, men kul att titta på!


Fint! Akvariedelen va helt underbar! Rekomenderas!


Någon form av plattfisk!


Snacka om stort akvarium...


Regnskog inomhus...


Jag i hamnen i Hamburg, efter en god middag...



Johan utanför hotellet i Hamburg. Vi hade ju puben utanför rummet...


Jag på en restaurang i Hambug. Fint som snus....


Vårt Hotel i Lübeck.


Turistbåt i Lübeck! Varm!!!!!


Hemma igen! Bamsen håller på att avlida i värmen. Vi va tvugna att bada honom, visst, han gnällde lite, men hans klor  va inte utfällda. Med andra ord tyckde han det va ganska skönt, trots allt! Attans vad ful han é när han é nybadad!


När vi kom hem va vi tvugna att släppa ut pippi, hon har hittat en ny landningsbana, på datorn! Fan ta henne om hon skiter på skärmen!



Summan av allt är att vi haft en riktigt trevlig "weekend" in Germany. Skönt att Johan och jag fått rå om oss själva lite, det händer sällan.
Man har fått fundera på livet, en och annan detalj har fallit på plats, men vissa saker har mest skapat fler frågor än svar.
Men, tiden får väl helt enkelt utvisa svaren, som Jessi säger. Hon har många bra svar på livets stora frågor, tur man har henne att bolla med ibland!

Nu ska jag jobba på mitt nästa inlägg, som egentligen är äldre än vär minisemester. Ibland blir det bakvänt, helt enkelt!

Tack för mig!
//
Chisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0