Längesedan sist...

Sorry gott folk, men jag har varit kass på att blogga på sista tiden. Men inte för att jag inte har saker att berätta utan för att kameran klyddar och jag kan inte lägga in bilder. Tycker själv inte det é kul att läsa inlägg utan bilder... Ska se hur jag kan lösa problemet... Men nu gör jag ett inlägg på allmän begäran, hihi, dock utan bilder...

Kom nyss hem från en riktigt trevlig kväll hos Kalsson och Martin. God mat och gott sällskap, inte illa alls! Numera bor de uppe på gården, inte i "anexet" några hundra meter bort. Lite större utrymme nu, vi behövde inte sitta i knäet på varann i soffan. Hihi, dessutom snodde jag ju kungastolen...
När allt é klart kommer det stället vara skitfint! Badrummet måste dock tapetseras om, storblommigt é kanske inne igen, men nä, de måste bort... Ser fram emot inflyttningsfesten!

Lastbilen fixas för fullt, dax att sälja den, så är även camarons öde. Är inte i behov av hästlastbilen längre nu när jag har en pålle som lika gärna kan åka trailer. Känns dock trist, vi har lagt några timmars jobb på den för att få det att fungera med hästvagn och hela skiten, men men, jag får väl ta nya tag när jag fått fatt i en ny trailer och en ny dragbil. Frågan é bara vilken bil som får dra tillräckligt mycket?!?! Jaja, vi får väl se vad det blir till slut...
Kommer säkert fälla en tår eller två när mina fina bilar får nya ägare...

Två veckor kvar innan det är en veckas semester igen. Har genentligen inga planer för den veckan, hoppas iofs att jag har en ridbar pålle. Känns skit med Hot Shot nu när han é skadad. Såret vill inte riktigt läka som jag vill. Mitt i sommaren med alla flugorna gör att det ständigt måste vara omlagt som skydd, men läkningen försämras ju så klart. Hade det varit vinter hade detta aldrig varit något problem...
Köper knäskydd och boota på löpande band, men han bara tar itu dem eftersom han är uttråkad nu när vi inte kan rida och göra av med energi. Men, snart kanske vi kan ta igen all förlorad tid. Det positiva med det hela är att han faktiskt fetat på sig och har nog vuxit lite på alla håll. Han kanske behövde lite vila just nu för att växa ikapp lite...
Idag fick jag ha hit hovis ige, han har ju dessutom lyckats dra av sin första sko oxå, drullputte!! Försöker se det som att han faktiskt växer och helt enkelt inte har koll på sig själv...
Blir det inte bättre till nästa omläggning é det dax att ta nya tag, kanske ska prova biolight??

Nä, nu ska jag natta mig, é ganska trött nu!

Tack för mig!
Chisan







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0