King of Pop!

Igår kikade jag på Michael Jacksons minnsesermoni. En underbar stund, rörande och lärande. Inte trodde väl jag att jag faktiskt skulle tycka det va ledsamt när King of Pop gick i graven, men igår insåg jag att det faktiskt är en stor förlust för världen. Han var en sann ikon, välvillig och generös. Det dystra förutom självaste bortgången är att hans hyllning kom aldeles för sent. Han skulle haft denna fantastiska hyllning då han levde, nu betyder den föga... Vi borde alla vara lite bättre på att upskatta och faktiskt tala om för våra nära hur mycket vi uppskattar dem. Att hålla tal på en begravning är fullständigt meningslöst, egentligen. Hoppas han ser ned på oss nu, ser att världen uppskattade honom för den han va... Dock saknade jag några världskändisar såsom Madonna och Elizabeth Taylor. Undrar var de höll hus, eller va de egentligen inte hans sanna vänner trots allt? Idag vill inte bloggen vara med mig, inga funktioner fungerar som jag vill. Hade tänkte spetsa inlägget med bilder, men det ser ut som det blir annat typsnitt och helt utan bilder. Kanske blir bättre senare idag... Idag blir det lite cictat/talesätt om vänskap, tål verkligen att tänkas på! *Använd gärna vänskapen som checkkonto, men glöm inte insättningarna. (- Att vara självisk i en vänrelation fungerar sällan bra, det har man lärt sig.) *Att lära känna en människa innebär ofta att efter många omvägar återvända till sitt första intryck. (- Så sant så!) *Att någon "står vid din sida" betyder inte så mycket. Det avgörande är vad han/hon är beredd att göra. (- En vän som inte står upp för en kan man vara utan) *Behandla inte andra så som du själv skulle vilja bli behandlad. Ni kanske inte har samma smak. (- Haha, instämmer helt och hållet) *Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän. (- Föredrar uppriktighet, hatar falskhet) *Den som inte är vän med sig själv har svårt att vara vän med andra. (- Åhh vad detta stämmer med verkligheten) * Det finns tre sorters vänner här i världen; vänner som älskar dig, vänner som inte bryr sig om dig, och vänner som hatar dig. (- Inga kommentarer) Dessa citaten har jag inte slumpvis valt. De är noga utvalda för att jag själv tycker det finns en rimlig poäng i dem. Alla behöver inte tycka som jag, man kan dessutom vrida och vända på dem så att de passar ens egna värderingar och åsikter. De kan lätt leda till diskussioner, därför tycker jag de är bra. Man ska fundera och tänka på sina relationer, vänner é allt man egentligen har här på jorden, allt annat kommer och går... Kika in på länken och anmäl er! http://www.poliskontroller.se/ Tack för mig! // chisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0