Vi tänker på er alla

Ibland blir man lite sentimental, så här kan det uttrycka sig. Jag vet hur det är att sörja, chocken och ångesten som kommer krypande. Dikter hjälper inte, man gråter inte mindre, men det värmer att någon lagt ner tid på att tänka och skriva - till just mig. Denna gången har Tina skrivit till just dig Ted. Läs och försök ta in de visa orden, hoppet är trots allt det sista som överger en...


Hoppet
Vad gör vi när vi tappar hoppet, tilliten till livet, självförtroendet
försvinner och allt känns svart, jobbigt och hopplöst?
Kallas Livet kort och gott.
De som inte upplevt det någon gång har heller aldrig älskat eller
blivit älskade. Det är kärlekens baksida men utan den lever vi inte.
Vi måste uppleva allt i vårt liv, både positiva roliga saker och
negativa tråkiga.
Genom det negativa lär vi oss och det positiva ger oss hopp. Hoppet
är det som håller oss uppe. Välj ej att se det svarta utan ljuset som
kommer efteråt.
Men välj inte bort det svarta, att ta det till sig och gräva sig ur
gropen är viktigt, att genomför det arbetet är ett måste för att
uppleva det som kommer efteråt. Tänk så många människor som klarar av
att göra just detta, och det kommer även du och jag att göra. Vi
klarar att gräva oss ur det svarta och når så ljuset en vacker dag. Vi
blickar tillbaka tillslut och minns det fina, det som är bra.
Vi ser det inte idag och inte imorgon men det kommer, det kommer att
bli bättre..Hur och när? Det kommer för det måste det göra.
Tiden läker alla sår...låt tiden ha sin gång, jäkta ej det måste få ta tid.
Glöm ej att det löser sig alltid och det gör verkligen det, Jag Lovar!!

Tina Rosén









Kommentarer
Postat av: Ted Jönsson

Älskade Tina måste bara säga och ge DIG credit för dina otroligt kloka och väl valda ord, ord som verkligen ger mig kraft att fortsätta min kamp runt det svåra.. Detta känns som en bra start och hoppas vi snart träffas igen under lika positiva former ... Ted :-) BFF

2009-01-25 @ 01:06:32
URL: http://chisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0