Veckan som gått...

Har inte bloggat på några dagar känner jag. Eftersom bloggandet blivit lite av en vana, rent av ett måste känner jag nu att jag har massor att berätta. Mycket har hänt sedan sist och jag måste skriva av mig för att kunna "gå vidare"...

Vi får börja med torsdagen förra veckan. Har blivit lite vilse på dagarna pga alla röda dagar... Denna dagen firade vi Kaoken på jobb, hon fyllde visst 40år nyligen. En trevlig eftermiddag och kväll. Synd att alla gatorna var glashala, annars skulle Calle tjänstgjort denna dagen och skjutsat henne upp för Orupsbacken. Istället fick hon i väldigt (!) rask takt promenera upp för backen med sjuksköterska/idrottaren Johan. Han körde ordentligt med henne så hon var helt slut när de var framme... Men sedan fick hon sig ett skönt dopp i varma bassängen på Orup...
Dagen avslutades med middag på Kungshällan med många glada och härliga medarbetare!

Solvig och födelsedagsfiraren Kaoken!



Ulla och slavdrivaren Johan!


Jag och Cecilia som just nu är mammaledig.



I onsdags började jag jobba som vanlig igen. Känndes helskumt.
Fredagen fylldes med god mat och trevligt sällskap. Snabba ryck från jobb, en snabbmockning hos Calle och vidare till affären och handlade så snabbt vi kunde, gästerna skulle ju komma kl19.00.
Väl hemma ringde ju Tina, haha, vi kan snacka vi. 18.40 tyckte Johan det var dax för mig att hjälpa till lite med förberedelserna eftersom vi skulle ha middagsgäster kl 19... Hihi!
Natten blev lång, kom i säng först 03.00. Men trevligt hade vi, jag vann ju i kortspelet...!

Martin, Sigge och Caroline.



Full rulle vid matbordet. Hade stora problem med brännarna till fonduegrytorna även denna gången, dax att köpa nya verkar det som.


Hmm, vad gör Håkan egentligen? Kollar efter loppor??


Några timmar senare kom John och hälsade på...


Johan och en bebis i famnen, ingen vanlig syn. Tro mig, det har fotats och är nu förevidat...



Min efterlängtade motionscykel har äntligen kommit!! Ted och Johan lyckades sätta ihopa den utan svordomar! Nu står den prydligt bakom soffan. Idag tog jag min premiärrunda! Puh, det va jobbigt, men det fick fart på denna kroppen iaf och jag drog med mig Johan och Tina ut på en rask kvällspromenad oxå. Passade på att även rasta Molle och Calle samtidigt. Vi fick dock ha på oss pannlampor, det é ju bäckmörkt på kvällen!

Här har vi Molle i egen hög person, eller häst kanske.... Svår att se i mörkret då han é kolsvart!



Tack för mig!

//
Chisan

Kommentarer
Postat av: emelie

snygg blogg, hur mår du ikväll?! =)

2009-01-12 @ 22:21:18
URL: http://loneley.blogg.se/
Postat av: Tina

Det var himla bra att du drog ut oss på promenix igårkväll (kändes som natt). Det är ruggigt mörkt o skogen :-) Tur ni var med annars hade jag inte vågat mig ut..hi det var skönt o röra sig lite:-)

2009-01-13 @ 15:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0