Varning

Det börjar lida mot kväll, fredagskväll!  Verkligen skönt att vara hemma, har inte varit i stallet idag heller, känns helknäppt att komma hem redan kl 17. Tina har speedat på under lunchen och fixat till alla tre pållarna, snällt!

Har packat upp alla varorna, satte på hög musik och diskade undan i ett naffs, gütt att få det undanstökat. Fick sticka ner fingrarna i äckligt jäkla diskvatten från igår. Urk vad jag hatar gammalt illaluktande diskvatten. Skulle tro att det är något av det värsta jag vet, det kommer nog tvåa efter äckliga rossliga hostattacker. Brr, ruser bara jag tänker på det, uhh, verkligen peckaäckligt, det får mig att klökas. Det va inte aldeles lätt att arbeta på Öronavdelningen på UMAS som jag gjorde för några år sedan, där slemmades det ordentligt ur alla trackeotomerade patienter, stackarna kunde ju inte hjälpa det, men fan vad ofta jag fick tänka på lite fräschare saker såsom en nice beatch eller nåt, låtsas som ingenting, inte lätt... Haha, nåväl, disken é ju klar iaf, hur kom jag in på detta sidospår?!

Nu é groggen framme och musiken dunkar skönt från köket, känner att jag förtjänade detta efter dagens väldigt intensiva övningar på jobb. Idag har det varit allmänt kaos, kände stressen komma springande mot mig, alla springer runt som yra höns på kontoret så jag var inte direkt ensam om att ha mycket att göra, men varför é det alltid så på just fredagar?!

Hörde idag att en kommunanställd skrivit saker på sin blogg angående sitt arbete, inga bra saker. För hennes skull hoppas jag inte någon chef får reda på adressen. Lägger ut en liten varningens finger här till alla som bloggar - skriv personliga saker, men skriv inte för djupt och ingående, låt inte det handla om peroner du inte vill ska råka läsa den, man vet aldrig.
Har hört om folk som faktiskt förlorat sitt jobb på grund av sina utlägg på bloggen, farligt. Själv tycker jag om att skriva personligt, hur jag känner och hur jag mår, men man ska kanske utelämna namn...

Idag kvittrade fåglarna ute, é det ett vårtäcken eller blir man bara lurad? Vilket fall började jag drömma mig tillbaka till Mallorca för en stund... Här, en bild från solstolen, fräknarna syns efter en veckas sol... Hihi.




Tack för mig
//
Chisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0