Hummerkväll!!

Hihi, igår åt jag min första Hummer! Japp, det va godare än jag trodde, men sällan att jag hade betalat de rövarpriser de tar för dem i butik. Vi hade tur, en snubbe som beställt dem i svärföräldrarnas fiskbutik dök aldrig upp för att hämta dessa baddingar. Därför tog vi chansen att ha en riktig lyxkväll igår, jag klagade inte!
Här kommer lite bilder på kvällens lyx:

Hihi, det ser ut som en liten kräfta, skulle haft en linjal bredvid... Kolla in klorna!



Här ser man lite bättre vilken jätte det va. Räkorna ser löjligt små ut och vi skulle egentligen behöva pizzatallrik!



Idag var jag tillbaka på jobb igen. Känns riktigt skumt att åter igen sitta där på sitt kontor och skriva journaler igen... Men denna veckan é kort, så man kan bara tacka för denna mjukstart, känner min nästan ringrostig. Snart é det fredag igen...

Igår var jag åter igen och provred en pålle. Nope, det klickade inte denna gången heller. Attans, det går inte riktigt bra för mig och mitt hästletande. Som sagt, jag har ju kanske lite höga krav? Men precis som det måste klicka med kärleken så måste det klicka med hästen. Älskar man inte den hästen man skaffar sig, ja då är det meningslöst. Tyvärr har man fått se prov på det den senaste tiden, att folk inte älskar sina hästar och intresset svalnat, vilket lett till vanvård... Grr, blir så arg när jag ser det, hur kan man göra så mot sina djur?! Att jag skulle vanvårda mina hästar finns inte för mig, men att intresset kan svalna kan hända, därför är det viktigt att jag köper en häst jag verkligen fallit för...

Här om dagen kom Tina med en försenad Nyårspresent! Jisses vad jag blev glad. En förstoring på min lille Calle! Tina tyckte det va på tiden att sätta upp en bild på en häst som faktiskt är i livet. Som det var innan pryddes väggen endast med hästar som numera vandrar på de evigt gröna ängarna. Men nu é det andra bullar, haha!

Har fotat bilden jag fick, den é verkligen finare i verkligheten, men här får ni en liten aning om hur den ser ut.
Tusen, tusen tack Tina!!!
Ska nämna att det är en kanonbild tagen av Jan-Erik (Jonne) Östman.



Här kommer bilden jag och mina brödrar ordnade ihopa innan Jul. Ni kan kanske gissa att den förstorades upp och gavs bort i Julklapp till diverse berörda...=)
Även denna bild är avfotad, inte särskilt proffsigt, men man får som sagt en lite uppfatning...



Tack för mig!

//
Chisan

Kommentarer
Postat av: Marie

hallåhallå! tycker det är så roligt att se vad ni gör därnere i Skåne!! ni gör ju massor. häruppe hoppas jag mest på skidåkning nu i vinter, ridningen ligger på is till i sommar. blev sur när drömmarna om egen häst blev lite övermäktiga, så nu ser jag inte åt hästar alls... :(

säg till om jag ska åka och titta på en häst åt dig här uppe ;)

2009-01-08 @ 11:27:01
Postat av: Trixie

synd att Molle inte är en sådan häst du letar efter, för med min otur får jag nog börja tänka på hur jag ska göra med honom! Fin bild på calle-man :)

2009-01-12 @ 16:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0