Helgen!

Skrev just ett långt inlägg om bemötande i alla dess former. Valde dock till slut att redera hela skiten, orkar inte med dispyter från folk som tar åt sig på helt fel sätt, folk som inte kan ta till sig kritik eller rent av folk som tar åt sig trots att inlägget inte ens var ämnat för denna person. Däremot borde den person som känner sig träffad kanske fundera över varför hon/han känner sig träffad av just mina inlägg. Det finns kanske en rimlig förklaring om man kikar lite närmre på sin egen inställning och sitt eget förhållningssätt och vad detta faktiskt kan leda till för konsekvenser i framtiden...
Å andra sidan, om det jag skriver inte passar i smaken, ja då kanske det är dax att sluta läsa min blogg. Här skriver jag rakt ut vad jag tycker och tänker, andras åsikter bekommer mig mycket lite...

Nåväl, nu ska jag snacka om lite roligare saker!
Igår spenderade vi som sagt ett apr timmar på Disney On Ice. Haha, trots att det befann sig typ 300 ungar i åldern 3-10år som man hela tiden höll på att snubbla över så var faktiskt föreställningen riktigt bra, rolig och proffsigt utförd. Rekommenderas även till vuxna utan barn! Man till och med kunde ana sig tillbaka i tiden då man själv satt och tittade på Törnrosa, askungen, musse pigg och alla de andra sagofigurerna... Ganska skön känsla, väldigt opretatiöst.
Kvällen fortsatte med restaurangbesök i Malmö tillsammans med brorsan och Co, god mat som vanligt!

Tina och jag på restaurangen "2 rum och Kök".


Ted och Johan


Krille och Möller i bakgrunden.


Hihi, Tina har fått tag i kameran! Vi har ju likadana telefoner förutom färgen då... Likaså har vi likadana skor, tröjor och en del annat, men det hoppar vi över i dagens inlägg...Hihi!



Här om kvällen tittade Ted ner, i släp hade han sina två små sötingar - här har ni Smulan!


Hihi, här har ni Beuty, såååå söta båda två, och krävande - vill ha kel ideligen annars blir man källd på eller rivmärken på armen... Hihi!



Imorse bar det av till Staffanstorp igen. Dax att hoppa Tom. Hihi, han hoppade faktiskt trevligt, kanske inte med den bästa frambenstekniken, men med världens bästa inställning!! Så, det hela slutade ju med att jag bestämde mig för att gå vidare med affären på riktigt. Imorgon ska jag ringa veterinären och få en tid till besiktning, hoppas det inte dröjer evigheter till de får en tid till oss. Snart, snart, snart ska jag få hem honom!!!!! Wiiiii!! Jag é glad, Johan é glad och Tina verkar ganska skitglad hon med! Haha, nu ska det ridas, har ett par månader att ta igen ju... Hihi!

Tack Tina för att du följt med på alla nattliga provridningar och stöttat och uppmuntrat, det gör att jag velar mindre och att jag idag känner en väldig tilltro till Tom och för att vi alla kommer få mycket ut av varann i framtiden!!

Ingen bild utlagd på honom, men Tina skicka nog snart en bild som kan passa att lägga ut här, han é verkligen en fining dendära Tom...!!

Tack för mig!
//
Chisan


Kommentarer
Postat av: Anonym

synd att du raderade det du skrev om bemötande, hade varit kul o se hur du resonerar, vad som är rätt och fel, med tanke på hur du själv bemöter folk omkring dig!!!

2009-01-25 @ 22:21:59
Postat av: Caisa

Hej Kristin! Har virrat mig hit nu efter min 2:a kopp kaffe (börjar bli lagom speedad) och läst lite. Tycker att du skriver bra och att din blogg är mycket trevlig! Speciellt det som står om "Tompa" :-)



Ser med spänning fram emot lite mer bilder och rapporter i framtiden om er båda.



Och jag tycker personligen att du är en mycket trevlig människa! Gillar folk med skinn på näsan och riv i munnen. Är precis likadan själv som du säkert märkt...



//Caisa

2009-01-26 @ 12:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0