Nyårsfirande 2008-2009

Som ni redan vet firade vi nyår hos brorsan. En trevlig kväll, mestadels iaf. Johan var en hejare på att göra förrätt och Jeffan hade visst lagt manken till och gjort huvudrätten. Allt var fantastiskt gott!! Tack pågar! Förutom god mat insöps även en hel del alkohålhaltig dryck och spelet "med andra ord" asades fram. Hmm, inte rikigt nöjd med resultatet i spelet, vi töser brukar vinna överlägset, men pågarna jobbade på bra och vann i slutändan, inte bra! Får ta igen de en annan gång...

Förresten brorsan, glömde ju berätta för dig vad för bebis jag skaffat mig, ska avslöja det en annan dag...

Här kommer lite blider från kvällen:

Johan och Jeffan jobbar hårt i köket, men gott blev det så det var värt allt besvär!


Haha, svårt att knyta slips. Kvällens första timme bestod av att utefter instruktioner på internet lyckas knyta en snygg slipsknut. Men resultatet blev ju bra till slut...


Förbrilt slipsknytande...


Wii, Tina och jag!! Tack Tina för att du följde med och firade in det nya året med oss!


Jeffan i egen hög person...



Förätten, spanska räkor på Johans vis. Mycket uppskattat av alla! Tur vi alla åt samma förrätt eftersom det innehåller kopiösa mängder vitlök...Vill inte ens fundera på hur vi stank vitlök under kvällen, kanske det är så att vi även idag kan märka lite av det...



Hihi, Tina och jag, igen... Kameran är ofta framme.



Johan har fått tag i nyårstutan!


Brorsan och jag, sista dagen på året...


Haha, nu é vi framme igen. Svårt att låta bli kameran... Självgoda? Haha, nädå, inte vi...



Brorsan och jag, åter igen... Måste ju föreviga de stunder man fick chansen att se honom under kvällen...


Så var det dax för självaste 12-slaget! Inte särskilt lätt att fånga de fina raketerna på bild, ser mer ut som bomber i krigshärgat område, men å andra sidan ligger S.Sallerup ganska nära Rosengård...


Japp, såhär kände jag mig stundtals under kvällen - suddig, förvirrad, upprörd och besviken. Kan meddela att detta berodde definitivt inte på den insupna alkoholen... Bilden är perfekt, bilder säger mer än tusen ord väl?!



Kom på senare på kvällen att vi faktiskt glömde slå på TV:n för att se "Kvinnan och betjänten". Suck, den ska man ju se varje Nyår, precis som man kollar på "Kalle" varje Julafton... Men men, har man inte huvudet på skaft så blir det så ibland...

La nyss märke till att det inte är alla som kommit med på bild. Ser ut som vi bara var 4st på festen, men vi va ett gäng till, men inte alla fastnar på bild så som Tina och jag...Hahahah, Wiii!!! Så kan det vara ibland....

Nä, nu é det dax att avsluta här, min egen kock i huset är aldeles strax klar med maten. Bäst att vara redo...

Tack för mig och tack till er som gjorde mitt Nyårsfirande minnesvärt!

//
Chisan



Kommentarer
Postat av: Emelie

"men å andra sidan ligger S.Sallerup ganska nära Rosengård..." klockrent!



Min blogg vill minsann inte uppdatera sig :( men jag har i alla fall SKRIVIT en rapport om årets nyår:P

2009-01-01 @ 22:44:06
URL: http://uptowngirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

"men å andra sidan ligger S.Sallerup ganska nära Rosengård..." klockrent!



Min blogg vill minsann inte uppdatera sig :( men jag har i alla fall SKRIVIT en rapport om årets nyår:P

2009-01-01 @ 22:44:22
Postat av: Tina

asgarv fasen nu har du fått till det riktigt bra K1, det var många poänger som infann sig i den här texten. Slipsarna, vitlöken, alla kort på oss, S.Sallerup/Rosengård och myyyycket mer. Tack själv för att jag fick hänga med och fira in det nya året med er. Tusen Kramar Tina

PS. Jag svor också över att vi missade Grevinnan och Betjänten, den kollar man ju på alltid. Men misstänker att det var annat som kom emellan helt enkelt grr.

2009-01-01 @ 23:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0