Träning...

Det är redan onsdag, otroligt hur fort tiden går. Igår hann jag med lite träning på mitt inköpta tortyrredskap, attans vad klen man känner sig i benen efteråt. Idag håller jag tummarna hårt för att Ki-boxen inte handlar aldeles för mycket om benstyrka, då lär ju jag inte orka länge idag...

Igår hade Tina fixat till min lille Calle, vilket gjorde att jag inte behövde åka till stallet alls igår. Det va längesedan det passerade en dag utan att jag var i stallet, lite märklig känsla, bilen nästan styr mot stallet direkt efter jobb av sig själv numera. Med andra ord hann jag med att cykla, plocka undan lite hemma, och snacka med Tina ett par timmar i telefon. Haha, attans vad vi kan snacka länge...

Fick ett ganska kul mail här om dagen, läs och njut:

Fantastiskt, eller hur? 

På  ett zoo i Kalifornien fick en tiger tre ungar.  Tyvärr uppstod komplikationer under  dräktigheten, ungarna föddes för tidigt och  överlevde inte. Mamma Tiger återhämtade sig inte psykiskt.  Veterinärerna drog slutsatsen att hon gått in i  en depression när hon förlorade sin kull. Man  beslöt sig för att försöka hitta några  tigerungar som hon kunde ta över, men det gick  inte att uppbringa några sådana. Då valde  veterinärerna att prova något nytt... Ibland kan  djurmammor gå över artgränserna och ta hand om  andra slags djurungar. De enda som gick att  hitta var en kull smågrisar. Dessa  kamouflerades till tigrar och placerades hos  Mamma Tiger. Skulle de sluta som munsbitar  eller....?!


Otroligt att det kan fungera så... È djur så dumma egentligen, vi snackar ju alltid om att djur är klokare än vi tror, i detta fallet undrar jag föståss...




Dagen citat:

"Du missar 100% av alla skott du inte skjuter"
Wayne Gretsky

"Den får aldrig några vänner som är rädd för att skaffa sig ovänner"
William Hazlitt

"Människan kan inte upptäcka nya osceaner förrän hon fått modet att förlora kusten ur sikte".
Okänd




Tack för mig
//
Chisan

Kommentarer
Postat av: Birgitta

SV: JA fast hon började att träna vid 46 års ålder. Hörde en gång, "den bästa träning är den som blir av". Trevlig kväll!

2009-01-28 @ 22:14:30
URL: http://birgittagh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0