Retuchering?

Hmm, kan inte låta bli att göra ett inlägg om detta. Jag är absolut inget mode freak, inte heller utseendefixerad, därför upprör dessa bilderna lite. 
Vi alla visste att bilderna på alla dessa perfekta människorna är fejk altihopa, men någonstans inom oss kan man undra varför vissa är så perfekta när man själv inte riktigt blev den man hoppats på, men sanningen är en helt annan. Kolla in dessa bilderna, helt sanslöst, det ser ju inte ens ut som samma personer. Det kvittar ju hur man ser ut i grund och botten, snygg eller ej, det retcheras ju vilket fall. Man kanske ska satsa på modellkarriär ändå...Haha, eller inte...

"Top Model"
Som sagt, man kan se ut hur som helst och ändå göra modelkarriär. Jag har sett många tjejer som är betydligt sötare i verkligheten...




Kolla midjan och låren...




Här har man fixat och trixat lite med åldern, kolla in rynkorna... Bilderna är med 3 månaders mellanrum...




Tack för mig!

/
Chisan

Kommentarer
Postat av: Trixie

Hihi, Kristin borde satsa på modellkarriär. Du är iallafall naturligt söt (dessutom på alla sätt & vis) :D Kollar man på tjejerna som är med i Top Model så ökar ens självförtroende, hoho!



Förresten, håller tummarna för Tom pållen :)

2009-01-22 @ 14:15:31
Postat av: Henrik Olsson

Hallå! Tänkte bara säga till att jag nu flyttar min blogg till http://www.metrobloggen.se/henrikolsson



Ha det gott!

2009-01-22 @ 19:55:30
URL: http://www.metrobloggen.se/henrikolsson
Postat av: retuSchera

Tja... Lite ytliga skavanker kan man retuschera bort, men ett bittert sinne och en avundsjuk själ lyser igenom både bild och text.

2009-01-25 @ 22:31:45
Postat av: Tina

Jag måste bara kommentera till "retuschera". De som är med i det här inlägget (före och efterbilderna) är just de som har ett tungt sinne och enligt mig måste vara bittra. Varför inte duga som man är och må bra av det. Hade alla modeller gjort det hade de ju inte behövts retuschera något alls. De så kallade skavankerna är ju det som är charmigt hos var och en och gör oss till unika individer.

Var bara tvungen o skriva då jag tycker att vår bild av hur en människa ska vara är helt skev idag. Var nöjd sådan som du föddes vem du än är...kram

2009-01-26 @ 09:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0