Pippi fågel...

I förrgår morse vaknade jag som vanligt och skulle göra mig iordning för att knalla till jobb. Det känndes redan när jag klev in i vardagsrummet att det va något som inte stod rätt till. Varje morgon brukar mina pippifåglar snacka högt och tydligt (alltid morgonpigga till skillnad från en annan), men just denna morgonen var de knäpp tysta. Mitt första mål var att knalla bort till buren för att se vad som stod på. Nedanför matskålen låg min lilla pippifågel torr och platt, stendöd med andra ord.
Det sägs att Zebrafinkar har en medellivslängd på 2år. Haha, det köper jag inte riktigt. Denna honan köpte jag för 4år sedan och vem vet hur gammal den va när jag köpte den...?!
Någon vidare begravning blev det inte, hade vi skullat begrava alla våra fåglar så hade vi fått viga hela trädgården till kyrkogård! *Skämt* (Om ingen fattade det)
Jaha, nu sitter hanen (Sune heter han, precis som alla andra djur Johan döper) aldeles ensam i buren och sörjer, han verkar inte alls nöjd med livet för tillfället. Jag borde väl ge mig på jakt efter en ny polare till honom, men jag funderar på en annan typ av fågel, kanske en undulat hade varit skoj!?



Tack för mig!
//
Chisan


Kommentarer
Postat av: Margaretha

Klart att du ska ha ett par, då mår de bättre.

De saker vi fyndade på Börjes är jag jätte nöjd med.

Igår gick jag kurs för att bli handledare åt K3 när han ska övningsköra. De skulle bara veta att behöver jag backa med bil+släp så får K3 göra det, för han gör det bäst!

2009-02-27 @ 12:43:05
Postat av: Tina

Usch stackars Sune...:-(

2009-02-27 @ 14:39:18
Postat av: K3

Hello! jo, de e klart att du ska ha ett par nya! de e ju så mysiga att ligga och somna till på nätterna;-) elr inte.. Men Johan får väl hjärtstillstånd när han både ska behöva leta fågel och kamel.. Haha ha det så gott!

2009-02-27 @ 16:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0