Haha!!

Haha, vilken start på dagen! Jag är ju aldeles förvirrad idag, råkade tipsa folk om Tinas födelsedag, problemet va bara att i min stora förvirring fick jag för mig att det redan va Mars!!! Haha, aldså lyckades jag få några till att gratta Tina en hel månad för tidigt. Nåväl, dagen började med bravur och nu har jag kört slut på mina pengar på telefonen så nu kan jag inte skicka fler sms idag... Många goa skratt blev det idag iaf!!
*Typiskt mig*


Äntligen är snön borta! Trodde fan att den skulle ligga kvar läääänge till och sabba alla mina ridplaner. Hoppas inte det kommer mer snö nu för jag börjar verkligen bli less på skiten! Dessutom är jag fortfarande förbaskat trött, orkar ingenting. Vanligtvis brukar man bli pigg av träning, men för min del känns det mest som att jag dräneras på energi. Jag kanske oxå borde gå och få mitt blodvärde kollat?!?! Efter träningen igår somnade jag som en stock, vaknade först kl 01.10, vid detta laget va jag så tung i kroppen att jag egentligen inte orkade ta mig till sängen, det gick iofs till slut, men det va av ren vilja... Under vinterhalvåret brukar Johan och jag åka till solen, men i år har vi väl inte haft tid, eller vi har iaf inte tagit oss tid till det, kanske det är därför jag är slöare just nu, för att jag inte fått någon extra sol på mig på ett tag...?!

Helgen va spännande, men slitsam! Det va längesedan jag sov så få timmar på en helg. Fredagsnatten sov jag ca 1timme, lördagsnatten sov jag 4 timmar. Med andra ord sov jag 5 timmar på en hel helg!!  På måndagen önskade jag att jag kunde sova lääääänge, men icke, vknade som vanligt kl 07.00. Det sägs att man inte kan "sova ikapp", det kan jag hålla med om, kroppen vill liksom inte... Nåväl, vi fick sett många bra tävlingar och jag fick shoppat till lite fyndpriser, tävlingskavaj för 100:-, billigare än så blir det inte.
När det va dax för hemfärd var det snökaos, med buss tog det 6 timmar att komma hem, första 7 milen tog oss 2 timmar, bläääää, fattar ni hur tråkigt jag hade det??? Inte ett enda stopp gjorde vi heller på vägen hem!! Hoppas på bättre väder nästa år!!


Imorgon é det fredag, igen! Dax för planering, hihi, jag tänker inte avslöja vad för planering vi ska ha, men för min del och för många jag känner i Höör kommer det bli väldigt kuligt till slut! Hihi, vet att vissa är vääääldigt nyfikna och försöker luska bland olika folk, men se det kommer inte lyckas, ni får allt hålla er lite till! Förstår att det inte är lätt att vara av den nyfikna typen just nu!

Ikväll blir det iaf ridning i skogen, äntligen, hoppas bara att vägarna i skogen oxå är tinade som de är i byn. Får väl brodda för säkerhetsskull!
I måndags släppte jag ihopa Tom och Calle, hmm, vilka busar de är! Tyckte ändå det gick ganska bra, men på tidagen när jag tog in Tom hade han två sår på frambenen. Tvättade och smorde, men han blev ändå svullen såg jag igår. Man vet ju själv hur det kan bli om man slår sig, det svullnar någon dag och man é öm, hoppas det har gått ner lite till idag! Halt é han iaf inte, skönt det!! Calle han kan försvara sig alltid, trodde inte han tog i på det viset, men men, ibland blir man förvånad. Jag hade iofs kanske oxå bitit på den som hela tiden var påstridig och ville leka! Lille Tom vill ju bara ha lite kul, det va ju ett tag sedan han gick med sällskap!
Bilden handlar om att rida, inte sagt på vad...Hihi!

Senare ikväll blir det även massage för min del, min massör tyckte jag borde komma frekventare en tid framöver eftersom hon anser att jag har stora problem i nacke och axlar (precis som alla andra!). Eftersom människan hela tiden anpassar sig efter yttermiljön så blir jag lite nyfiken på hur vi egentligen kommer se ut om 1000år?! Extra breda axlar för att klara påfrestningar från allt stillasittande arbete, ståltänder för att klara all mat med socker i och kanske rent av åter igen ha hår på kroppen för att klara av nedkylning eftersom vårt klimat blir varmare...?! Haha, kan se framför mig hur det kan bli, ingen vacker syn!

Nä, dax för lite möte på jobb nu....!
//
Chisan


Kommentarer
Postat av: Tina

ha ha ja det var verkligen en rolig start på dagen idag..:-)...det behövde vi nog alla hi hi:-):-)

2009-02-26 @ 15:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0