Göteborg

Imorgon é det dax att bege sig till Göteborg Horse Show! Bussen går väldigt tidigt, redan kl 04.00, puh, ingen sovmorgon här inte... Ska bli skoj och redan ikväll beger vi oss av till moster för att nanna där så vi gemensamt kan åka imorgonbitti.
Då ska man kika lite på världseliten, det é aldrig fel, synd bara att man inte själv är med, haha! Nåväl, det é väl faktiskt lite så att de som kan köpa sig fantastiska hästar, eller som får ärva av sina tävlingsföräldrar har knappast några större problem att ta sig fram inom ridsporten. Nåväl, lite kanske man ska kunna rida oxå, men utan en häst för miljontals kronor blir man aldrig den ni ser på TV, inte på hästtävlingar iaf... Iblan é världen bra orättvis!
Tja, man gör iaf så gott man kan, men det räcker inte långt ibland, med otur och orättvisa blir det ibland tvärstopp och man har inte en chans att påverka situationen...

Bild från 2008 Göteborg Horse Show
sthil.jpg

Imorgon ska snälla Tina ta han om pållarna, tur man har någon man kan lämna över sina ögonstenar till någon man litar på till 110%. Gütt! Tack Tina!!
Igår fick Tom sig en runda i snön iaf, i vårt sällskap hade vi Jeannette och hennes lille vovve, kul med snackesällskap när man rider!
Snön sätter ju käppar i hjulen för oss emellanåt, nu när det inte é så kallt längre så blir snöstyltorna ganska ordentliga, men men, pappsen har ju sagt att det ska bli mildare väder så vil får väl hålla tummarna för det!

Nä, nu ska jag gå och käka lite hade jag tänkt! Imorgon blir det inte mycket till bloggande, men kanske jag har lyckats fånga någon kändis på bild imorgon som jag kan visa på söndag, vem vet, vi får se...

Tack för mig, och ha en trevlig helg allihopa!
//
Chisan





Kommentarer
Postat av: Tina

Gör jag så gärna så..:-) Hoppas ni får en härlig dag imorgon, svårt att ha annat bland så många vackra hästar. Värsta är att man blir så förskräckligt tävlingssugen när man sitter och tittar osså står man där med en gammal ponny ha ha:-)

2009-02-20 @ 14:59:50
Postat av: Margaretha

Håller med .Göteborg var fantastiskt, förutom bussresan hem, den kunde varit en snöstorm mindre.

2009-02-27 @ 12:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0