Frusen!!

Brr, attans vad jag fryser idag! Det é snusktigt kallt! Har skruvat upp elementet på högsta idag, igår skruvade jag ner det på lägsta... Det räcker ju med att man kikar ut så fryser man. Det har snöat konstant hela dagen idag, hopplöst! Inte nog med att man ska gräva ut sin egen bil på morgonen, jag har även jobbebilen att gräva fram. Brr, KALLT!

Såhär kall känner jag mig...


Snart dax att sluta för idag, har varit flitig och skrivit ifatt en massa journaler som tidigare bara legat på hög. Konstigt att inget gör sig själv, inte heller tvätten hemma hoppar in i maskinen...

Ikväll blir det trots allt en slappekväll, det ska bli skönt att bara få krypa ner under varma filten och mysa. Idag kanske man rent av hinner äta kvällsmat innan kl 22.00, WII!

Har kikat runt lite på olika bloggar, mer eller mindre hemska. Bloggar blandat med hopp och eller förtvivlan. Man börjar fundera över sitt eget liv, hur bra man faktiskt har det.
En period i min och min familjs liv ställdes allt på sin spets, allt känndes hopplöst ett tag, men ändå kröp den inre brinnande kämparglöden fram. Detta är den enda perioden i mitt liv då jag faktiskt funderat över att vi alla iaf var friska och hur enormt tacksam man var över det! När man läser om dessa människor får man sig ännu en tankeställare och återblick, gud vad man är bortskämd! Man gnäller över lite huvudvärk, några extra kilon och att vädret är dåligt. Hur smart verkar det egentligen?! Sitter här just nu och funderar över detta, men om en timme eller två har förmodligen dessa tankar och reflektioner lämnat min skalle för att upptas av vardagliga saker såsom tex mockning av skitig hästbox, skrämmande egentligen...

Sugen på att få insikt i människors liv, de människor som haft mindre tur än mig (och förmodligen mindre än dig med), kika då in här:

http://mittlivsabina74.blogspot.com/

http://mammamelissa.blogg.se/

http://livetsomsjuk.blogg.se/

www.vimmelmamman.blogg.se 

Tack för mig!
//
Chisan

Kommentarer
Postat av: Caisa

Vissa människor i ens närhet sätter spår som inte försvinner så lätt. Denna flicka gick i min dotters klass och vi bodde grannar och umgicks som grannar/skolkompisar gör. Hon har satt spår i våra liv, även min mans trots att de bara träffades ett fåtal gånger. Kolla runt på hennes sida och skratta, gråt och njut av ditt liv... Vägen kan vara både gropig och nyasfalterad. Men kom ihåg att det är vägen som räknas, inte målet :-)



http://hem.passagen.se/dummapricken/

2009-02-11 @ 22:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0