Skor och Spex

Inatt har det regnat och åskat, nice! Jag älskar sommarregn och åska, mysigt som tusan.
Igår hann jag faktiskt in om skoaffären innan de stängde, hittade två par sommarskor! Tänkte jag skulle dra på mig de öppna paret skor jag köpte, men det kunde jag ju glömma, nu é det ju liksom vått på marken efter nattens regn. Eftersom vi försöker jobba på en byggarbetsplats så måste vi dessutom in om på kyrkogården för att komma till våra tjänstebilar, där blir inte så kul på maken när det regnat.
Nåja, jag fick helt enkelt dra på mina andra par dojjor, blommiga, hihi, lite Hippiestuk på dem, men sommriga iaf som Johan uttryckte sig när han såg dem... Undrar om det va bra eller dåligt?!?!

Planerna för vår semester fortgår, Tina och Fredrik följer oxå med. Wiiiii!!! Vi har funderingar på att åka till Turkland och hälsa på, men vem vet, vi kanske kommer på något ännu bättre... En vecka i solen blir det hur som helst liksom. Det ska bli sjukt skönt att komma iväg, men flygresan é jobbig, det känns redan nu. Jag försöker och försöker att hålla mig lugn, men hjärtat skenar och magen vänder sig, ångest...
Ska försöka att inte knapra en massa piller denna gången, vet iofs inte om jag kan låta bli. Nu tror väl vissa att jag é väldens pundare, eller ja, det kanske man kan kalla mig just den dagen jag ska flyga...
Jag käkar inte piller om det inte é nödvändigt i vanliga fall, men min nytillkomna flygrädsla ställer till stora problem för mig. Det é obehagligt, jag har ingen kontroll alls, är helt utlämnad till Kapten som jag inte ens har ett ansikte på.
Vilken idiot kom på att vi ska trotsa tungdlagen på detta viset? Fåglar flyger, inte människan! Grr!!
Nåväl, det ska bli superkul att åka iväg med Tina och Fredrik! Det kommer bli en resa vi sent glömmer...

Bilden ger mig krypningar...



Ikväll bär det av till Lundaspexet! Detta årliga evanemang är ganska kul, snällt av Helenas mor att alltid fixa biljetter till oss. Hoppas det blir riktigt ös ikväll, men det brukar det bli!
Detta året heter föreställningen "Peter den Store". Hmm, låter ju spännande...
Ont i händerna kommer vi iaf ha när vi går hem, det klappas alltid en himla massa, särskilt på de scenerna vi vill höra en gång till, hahah, ibland får de göra om vissa scener hur många gånger som helt, grymt kul, inte ens de själva kan hålla sig för skratt!

Nä, tack för mig!
//
Chisan


Kommentarer
Postat av: Caisa

LYX! Ni fick så pass mycket regn så det blev blött, här gjorde det bara så man ser prickar i all pollen på takfönsterna :-( Jag tycker ni gör rätt i att åka till Turkland! Jag vill oxå åka men får nog vänta och se hur det blir med jobb framöver. Självklart hjälper jag till med pållarna, bara säg till vilken dag som ni behöver mig mest så planerar jag in det. Nu blir min kommentar jättelång igen... Kram/C

2009-04-28 @ 19:54:15
Postat av: Marie

hej! vad kul ni har det, skönt med semester... den som bara hade råd!! nu blir det foderhäst, hämtar ett halvblodssto i Norrköping imorgon! Nio år och med kapacitet men i dagsläget halvvild... håll tummarna... ska bli sååå mysigt iaf! Lycka till med ditt sökande!!! Trist att du haft sån otur hittills.

2009-04-29 @ 12:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0