För bra för att vara sant...

Ja, det va det verkligen. Fullblodet gick inte igenom besiktingen, hur é det möjligt?? Det é uppenbart att jag inte ska ha någon häst i sommar. Visst, det é kul att köra Calle oxå, men det é egentligen bara ett komplement till ridningen, en avkoppling man inte kan få på hästryggen...

Suck, det é verkligen trist just nu, hur jävla svårt kan det vara? Nu har jag letat häst över ett halvt år, har jag för höga krav, eller för konstiga krav? Ska man inte kunna få en trevlig frisk häst för hyfsade pengar? Jag ska för helvete inte ha en OS häst, blir så förbannad över att folk tror att de kan få fantasisummor för sina ök...

Vilket fall som helst, idag é det ordentligt fint väder, sjön ligger spegelblank och vinden gör sig föga tillkänna. Ska ta mig en en runda på Tom ikväll, tur jag har honom kvar än...
Egentligen skulle jag inte ha tid att rida idag, men efter en enorm insats från Tinas och min sida igår kväll så blev det en liten lucka idag. Fram till 23.30 lagade vi mat till Tinas 30-års fest på lördag. Fy sjutton, jag har aldrig tidigare lagat mat till 110personer. Hoppas det blir uppskattat på lördag...
Idag kan vi klappa oss för bröstet Tina, vilken insats... Hihi!!

Snart dax att plocka fram vattenskootern igen, det ska bli sjukt roligt! Har längtat länge nu. Såg att Johan letade resor igår, det känns bra, jag kan behöva komma ifrån allt en vecka, eller ett halvår...
Ibland vill man bara göra annat med sitt liv, men vad? Man kan ju inte ha semester i all evighet liksom. Nu när man jobbar som en normal Svensson så har helt plötsligt friheten sumpats. Förr kunde man sticka iväg 6 veckor till Thailand utan bekymmer, det kan man ju glömma nu...
Visst vill jag ha jobb, dessutom har jag blivit förlängd på jobb, har anställning minst året ur, sen får vi se. Men baksidan är att man blir kvar på samma ställe och trampar i samma gamla spår, man tar sig inte för att göra andra saker med sitt liv när man för tillfället har sitt på det torra.

Nä, detta blev en lång och tråkig text, men det va dax att få kräka av sig lite... Inga bilder har jag heller att lägga ut idag, har inte varit flitig med kameran på sistonde...

Tack för mig!
Chisan



Kommentarer
Postat av: Margaretha

Alltid kul och läsa dina bloggar. Jag tror inte du har speciella krav eller så, men du har skaffat dig erfarenhet som du kan nyttja nu, annars hade du kanske gått på en nit, och det är både tråkigt och för det meste dyrt.kram

2009-04-24 @ 15:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0