Sommaren som gått...

Nu är hösten på väg med stora kliv. Ibland kan det vara skönt att minnas tillbaka på sommaren som varit. Sommaren för mig har varit ganska innehållsrik trots lite semesterdagar uttagna. Kanske hinner man med en resa till i höst...

Tidig sommar, eller egentligen i våras, då tog ödet oss till Turkland. En härlig vecka med både nya upplevelser och avslappning. Bland annat en jeepsafari i Turkiets berg och dalar... En upplevelse jag sent kommer glömma, här följer några bilder.


Turkland!


Jeepsafari Turkland.


Katten vill gärna följa med på semester han med...

Bamsen vill också följa med på semestern...


Sommaren följdes med en del aktiviteter hemmavid. Idag har man födelen att få bo vid sjön. Allt har sina för och nackdelar, så även sjöutsikt. Spindlarna ska vi inte snacka om, de fullständigt invaderar huset på sommaren. MEN, en stor fördel är sommaraktiviteter, då kan man lätt sysselsätta sig med en massa roliga saker. Vattenskoter har varit en huvudingridiens för en minnesvärd sommar. Frågan é hur många timmar jag och Tina spenderat i en ful liten gummileksak farandes bakom en vattenskoter i kusligt hög fart... Kul har vi haft iaf, ibland é man bara sååå lättroad!
Vi har även hunnit med att ta hem lilla hästen Calle och simmat lite med honom... Här kommer lite bilder på hans första dopp i ringsjön.


Min lille gräsälskande ponny...



Första sommardoppet!



En tripp till Österlen med goa vänner hann vi också med. En vecka i mysig stuga, många aktiviteter, god mat och trevligt sällskap! En resa man gärna gör om. Under veckan hann vi även med en båtresa över till Bornholm. Usch, jag hatar verkligen båtresor. Denna turen på strax över en timme bara var hemsk. Satt i lastutrymmet, men huvan över mig, i min egen lilla värld, skakade och bara försökte överleva båtturen som gungade på ganska ordentligt.... Aldrig mer Bornholm, inte med båt iaf... Svårt att ta sig dit om man inte ska åka båt iofs...
Tack gott folk för en trevlig vecka!



Denna bilden är man ju inte särskilt stolt över....

Persson hatar att åka båt...



Kalsson och Martin kom också och besökte oss på Österlen...

På toppen av Stenshuvud, Österlen.






Vidare följde sommaren med ett besök i Göteborg med svägerskan och familjen... Även detta en trevlig långhelg med mycket aktiviteter... Liseberg såklart (det tröttnar man aldrig på), Universeum, shopping och långa promenader i storstadens vimmel...



Brödrar!

Som skolpojkar på nytt...



Lördagseftermiddag...

Johan i sitt rätta jag...



Universeum




Resten av familjen...

Fam Jesper Wihlborg




Nä, gott folk, nu é jag trött. Ska natta mig, ser fram emot jobba imorgon. Fredagarna är alltid trevliga, gemensam frukostfika och alla är på allmänt glatt humör!

Natti Natti på er!

Chisan





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0