Lite av varje...

Hmm, har funderat på lite av varje denna veckan. Inget särskilt allvarligt, men ändå funderat...
- Hur kommer det sig att Sverige kommit i en sån finanskris? Själv tror jag bara att det är ett stort mediapådrag som smittat av sig från stora landet i väst, USA. Sverige är egenligen inte så fattigt att vi inte borde klara oss bra. Ingen Svensson har haft det dåligt ställt, och så är inte fallet nu heller, mycket lån har tagits under de senaste 10åren, men räkningarna varje månad har betalats, även räntan. MEN, folk håller just nu andan och försöker vänta ut framtiden för att se vad som händer. Själv tror jag med andra ord inte att vi borde oroa oss och svenska banker borde lugna nerverna lite, inget ska tas ut i förskott. Att ha is i magen har aldrig skadat. USA kan bara inte ha SÅ stor effekt på ett land som Sverige... Själv försöker jag leva livet som vanligt, eller egentligen tvärt emot alla andra. Jag tänker inte hålla andan, det är ju egentligen just nu man har sin stora chans att hitta sina objekt för en billigare slant. Satsar man inget, ja då vinner man inget heller...

Så, till nästa fråga....
Hur kommer det sig att vi ALLTID i alla sammanhang måste diskutera miljön?! Tror ni verkligen att världens isbestånd smälter (den så kallade globala uppvärmningen) i en rasande fart pga av oss människor? Jag menar inte att det vi gör, såsom utsläpp, skogsavveckling, utrotning av djurarter mm är bra för vår planet. Jag är bara av den åsikten att människan inte kan vara det enda skälet till all global uppvärmning, det kan omöjligt vara så enkelt. Hur såg det ut efter istiden? Var det människan även då som orskade att nästintill all is försvann från jordytan trots att inga bilar, flygplan eller kärnkraftverk fanns?! Nä gott folk, jag tror bara att det är dax för vår planet att ändra sin kostym en aning. Djur, människor och natur kommer helt enkelt anpassa sig till den nya utstyrseln. Jorden har inte alltid sett ut som den gör nu... Vem har sagt att optimaltemperaturen för människan är 20 grader och normal kroppstemperatur är 37 grader? Om 100år kan de siffrorna vara helt annorlunda, eftersom vi anpassat oss allt eftersom...

Vissa saker har bara sin naurliga gång. Varför har vi AIDS/HIV, cancer, hjärt-kärlproblem och andra livshotande sjukdomar? Jag är av den åsikten att dessa åkommor finns för att vi måste bli en mindre mängd människor på jorden, vi är helt enkelt för många idag. På de ställen på jorden där det frodas mest livshotande sjukdomar, ja, där är det förmodligen aldeles för tätbefolkat, eller kanske finns det en annan anledning till varför sjukdomen dyker upp just i det området.... Allt har sin naturliga gång som sagt.  Den tanken kan diskuteras i evigheter, förmodar att inga åsikter är varken rätt eller fel.

Detta va lite av mina personliga åsikter, ingen behöver tycka som jag, men ingen ska heller hindra mig från att tycka som jag gör... Människan är inget utan en åsikt.   

Nåväl, här kommer lite bilder från veckan. Denna veckan har mest varit trist, lystes dock upp av ett besök hos Tina i Gullarp i onsdags. Hihi, så fort en vana kan bli en tradition... *Bonde söker fru* - Ett enormt dumt och desperat program, men ändå sitter vi där framför burken och glor.



Johan och kisen i Gullarp. Verkar katten nöjd med den ställningen, eller rättare sagt upphägningen?



Lilleman i sin box, full med mysig och god halm. Ingen skogsrunda denna dagen, aldeles för regnigt och blåsigt... Brr, kallt!!




Tisdagskvällen bjöd iaf på uppehåll, kunde ta ett pass i paddocken på Laura, lördag blir det utflykt med lastbilen till klubben för lite extra rolig träning. Ska bli kul, hoppas Laura går snällt in i lastbilen...




Tack för idag.

//
Chisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0