Helgen

Lördagen började med en runda i skogen med Tina och Lotta. Tyvärr fick vi lite regn, men vi hade trevlig ändå. Verkade som Lotta uppskattade turen trots vädret....

Efter skogsturen bar det snabbt vidare till frissan (tur man har en hårfrisörska med flexibla tider). Nyfriserade skyndade vi oss hem, hoppade i duschen och sedan snabbt vidare till Benny och Ann-Sofie där det vankades förfest. Puh, stressade som en tok för att hinna med allt...
Kvällen avlöpte sedan tillsammans med det glada gänget på Luckys traditionella Oktoberfest. Efter alla omständigheter blev det en rolig kväll, det va skönt att få släppa loss lite och få tankarna på annat.

Igår kom vårt lilla rådjur på besök i trädgården, gud vad de är söta. Hon la sig och vilade vid strandkanten. Hur mysigt é inte det att få se, att hon ligger aldeles lugn i vår trädgård? Rogivande att bo som man gör, hur ska man egentligen kunna flytta från detta huset, trivs ju väldigt bra här, men visst hade jag önskat att få ha mina/min häst hemma. Bara kunna gå över gårdsplanen och rakt in till gnäggande hästar på morgonen, eller kunna se mina betandes hästar från sovrummet... Kanske en tokig dröm att få ha en egen gård, jag é ju numera allergisk mot HÄST! Hur kunde det bli så tokigt?! Men, här om dagen klippte jag två hästar med munskydd. Förmodligen såg det inte klokt ut, men det hjälpte väldigt bra. Vem vet, så småningom kanske jag alltid få ha munskydd när jag ska till stallet... Ingen rolig tanke, men är det enda alternativet så får jag väl leva med det. Värst kanske det blir för min omgivning som får se ett ufo vandra runt i stallet.... Haha...
Håller ändå tummarna hårt för att gården blir verklighet en dag...
 
Hmm, idag é det söndag. Hatar söndagar. Det är den tråkigaste dagen på hela veckan. På senaste har jag haft fördelen att vara ledig på måndagar, det minskar söndagsångesten lite iaf...

Här kommer lite bilder från helgen!


Jag, Tina, Lotta, Billbo & Calle!




Tina & Billbo!
Nu é det min tur att hålla i kameran lite, hihi...



Lille Calle med sitt nya täcke... Hmm, har inte riktigt bestämt mig om jag gillar färgen, men till shettisar har man ine så mycket att välja på, ganska dåligt utbud... Men nog é min lille påg söt iaf! Allt klär en skönhet, eller?




Oktoberfest!







John och Lina börjar komma i form...
John!

Haha, John i sitt esse...



Krille & Benny



//
Chisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0