Banta katten??

Nu har katten blivit tjock! Hur gör man för att banta en katt? Vill han ha mat så gnäller han ju tills han fått tillräckligt. Känns just nu som om vi försöker svälta honom. Men ´å andra sidan kanske det är bättre att dö av övervikt än lungcancer?? Hmm, kan bara få en liten, liten inblick i hur svårt det kan vara om man ska försöka hjälpa sitt barn ur fetma. Hur stryper man födotillförseln utan att man själv känner sig som en skit... Många kanske inte tycker att djur och människor är samma sak, man jag har ju inga barn, därför får jag relatera till mina djur - våra familjemedlemmar!

Så, till nästa djurfråga. Personligen tycker jag inte man ska gå klädd i pälsjackor, eller annat plagg med päls. Medans jag själv går jag i skinntofflor och stormtrivs med det. Är jag oetisk då eller är det ok att ha skinntofflor och ha skinnklädsel i bilarna, bara för att nötkreaturen ändå ska avlivas, och användas till kött, och att vi då passar på att använda skinnet för att skapa vår vardagslyx.

Omvänt tankesätt:

"I´m not a vegetarian becuse i love animals, It´s becuse I hate plants."



En bild på tjockisen, och katten Bamse...Hihi...



//
Chisan

Kommentarer
Postat av: Annika

Bamse är inte tjock , utan bara välmående kram

2008-11-02 @ 11:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0