Tävling!!

Nyss hemkommen från en lång tävlingsdag, trött och sliten, men otroligt nöjd med dagen! Resulterade i en 1:a plats i Lätt klass och en 6:e plats i Medelsvår. 6:e platsen kanske man inte kan skryta med, men att vi var 25 sekunder snabbare än ettan säger en del tycker jag ändå. Varför blev jag då inte etta om jag nu var snabbast?! Jo, jag var kass på att styra idag, drog ner två bollar och förlorade altså pga av straffpoäng... Men, det är nyttigt att träna lite, vagnen är fortfarade ny för mig märkte jag, stor skillnad från tidigare kärra...Hihi, får nog ta körningen lite mer på allvar, det är inte bara att åka vagn... Hihi!

Var och hälsade på min lillebror i lördags. Sällan man ser den lille skiten.
*Saknar honom*
Hämtade lite slaktad kalv på hans granngård. Jag har undvikit att ta bilder på just dököttet för er skull, men lyckades plåta brorsan när han fixade riktig mjölk, sådan onyttig direkt från tanken ni vet =)

Nu é jag såååå trött, men har tagit mig lite tid och lägga in helgens bilder...



En liten en! Hur söt som helst ju!!
En liten kalv från brorsans granngård...



Brorsan fixar iskall färsk mjölk åt syrran.



Japp, så var det klart!!




Här fixas det för fullt med förberedelserna inför söndagens tävling. Johan putsar på tömmar och selar. Innan dess putsade han på vagnen så den blev skinade ren. Vad skulle jag gjort utan dig Älskling?
*Tack för din insats i helgen*



Jag klipper Calle, igen! Lägg märke till all päls på golvet....
Munskydd är numera ett måste. Skit att man blivit allergisk mot sina djur....Suck!



Fint va?! Mycket och tjock päls!



Väl på tävlingen!
Fika i lastbilen, hästen får ursäkta att vi lånar hans plats för en fikapaus....



Calle står snällt, uppbunden i handtaget på dörren, och väntar på att vi ska bli klara.



Tack för mig!!

//
Chisan

Kommentarer
Postat av: Tina

hi hi jag helt slut efter dagens utflykt, många timmar med friskluft. Det var jätteskoj o få åka med på banan idag, tusen tack och kram Calla du är bara bäst:-) (Tycker ni vann stort idag för ni hade roligast av alla inne på banan och då är man väl en vinnare!!)Kraaaaaam

2008-11-09 @ 22:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0