Smakprov...

Jag har varit i våden många år nu. Under dessa åren har jag matat en hel del gamlingar med puré, timbal eller gelékost. Varenda gång har jag verkligen tyckt att denna mat ser bedrövlig och rent ut sagt äcklig ut, själv har jag aldrig ens funderat tanken på att stoppa skiten i munnen. En och annan klökning av doften har dessutom framkallats, eller så var det för att personen jag matar typ kräker upp skiten igen eller låter det rinna som skit ur munnen.

Hmm, kan tänka mig att en och annan blev lite äcklad av detta inlägget, men så är verkligheten. Maten som serveras till våra älskade äldre invånade är under all kritik. Kattens mat lukar ju bättre...

MEN, idag kom en tant från Findus. Hon berättade om nya tidens gelé, timbal och purékost. Till sist fick vi även smaka på det. Jag var verkligen skeptisk kan jag meddela. Efter alla års illamående över denna förskräckliga mat skulle jag nu själv stoppa denna maten i munnen.

Här kommer dagens meny:

Sill (den slemmiga lila klumpen)
Grönsaker (den gula och oranga klumpen)
Inlagd gurka (den gula slemmiga klumpen i mitteln)
Skinka (längst ner till vä)
Skinka med oströra (vita klumpen till höger)
Potatissallad (uppe i mitteln)





Jag ska väl erkänna att smaken var det inget större fel på trots allt, det smakade som "vanlig mat". Men hjärnan vill ju inte riktigt förstå det, ska det smaka gurka så ska det se ut som en gurka och inte vara i geléform.
Kan iofs hålla med om att det är fantastikst bra att alternativen till äldre finns.


Nåväl, här kommer dagens "tänkvärda" oxå:


Visst är Sverige fantastikst, landet där obekväma sanningar kallas fördomar.




//
Chisan

Kommentarer
Postat av: Tina

Kan man inte göra smakrika soppor till de gamla?



haha dagens tänkvärda ord var bra. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men sant är det iallfall.

2008-11-05 @ 16:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0