Puh...

Luften har gått ur en lite tycker jag. Senaste tiden har det bara varit en massa tråkigheter. Allt började med att Bengan visade sig vara skadad. Nu är det Billbos tur, ett skadat bakben och vips så har han fått 6 månaders boxvila. Hur kul é det?!?! Stackars häst och inte minst går som sagt alla tankar till Billbos ägarinna Tina.
*Tycker ni kämpar på bra*
 
Helgen skulle bli trevlig hade vi planerat. 5 hästar från stallet skulle åka till Lödde och tävla. Förmiddagen visade sig, trots blåsten, bli trevlig. Vid lunchtid såg jag en stor svart häst springa lös på framhoppningen, shit, nu har en av stalltöserna åkt av. Suck, det visade sig vara värre än man kunde ana, båda benen brutna och därmed rullstolsburen en tid framöver.

När ska detta elände ta slut?!?! Nåja, nu é det ju inte jag som är skadad såklart, men det känns aldeles för nära i min omgivning för att man inte ska bry sig och ta det till sig.
*Krya på dig Trixie, du é saknad i stallet, hoppas du snart é på benen*

Olyckor som detta visar däremot på vilket bra gäng vi är i stallet, alla hjälps åt att ta hand om hästen som tillfälligt är utan matte. Känns skönt att veta, en dag kanske det é jag som behöver uppbackning....

Sitter just nu på jobb, får därför skriva lite hastigt. Dessutom har jag ingen bild idag heller, helgens bilder har inte ens lämnat kameran. Så fort jag lagt in bilderna i datorn så ska jag uppdatera er med hjälp av lite färska bilder.

Den kommande helgen planerar vi iaf att åka och kika på en pålle. Typiskt att han står så långt upp i landet, men det får jag väl leva med denna gången. Skulle tippa på att det är enda hästen jag åker så långt för att kika på, det verkar som om han kan vara värd det. Han är tydligen 180cm i mankhöjd, det känns lite väl stort, håller tummarna för att nuvarande ägare mätt fel, hihi!

Riktigt skitväder é det idag, likaså var det igår! Jag känner mig lika grå som vädret just nu, oinspirerad och ganska så uttråkad just nu. Inget är särskil kul för tillfället, men det kanske har sina orsaker?! Mycket händer både på jobb och privat, det tar väl ut sin rätt någon gång...

Usch, é verkligen ledsen över att inlägget saknar bild, tycker själv det é dödstrist med inlägg utan bild. En bild säger mer än tusen ord!

Ikväll kommer Tina iaf, det é ju "Bonde söker fru" på TV idag. Hihi, vilken "bondenörd" man har blivit.... Bögen é ju förståss extra intressant att kika på, han é ju dösnygg och dessutom sysslar han med hästar! Såg ni hans stora, stora lastbil han hade??? Shit, tänk om man hade råd till en sådan, men jah é å andra sidan väldigt glad för den jag har, den sakner däremot en kareokebar, hihi!!

Nä, ska jobba lite nu!

//
Chisan

Kommentarer
Postat av: Tina

ooo yes en kareokemaskin tycker jag Johan får installera i lastbilen, istället för radio:-D. Så blir det kaffe och sång i fortsättningen hi hi.

2008-11-19 @ 23:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0