Jävla vinter...

Det é vit ute, väldigt vitt... Kan hålla med om att det ljusa pigga upp en lite, men attans vad snön sätter käppar i hjulen för mig just nu. Lille Calle har inga snöskor på sig, med andra ord kan jag inte köra honom, vilket han skulle behöva. Dessutom skulle vi kolla på denna fina häst jag hittat i Katrineholm, men åter igen satte snön stopp för det. Vi var inte särskilt sugna på att köra 100mil på hala vägar för att kolla på en häst. Nu får vi helt enkelt se om det blir av över hvud taget. Suck, det känns ju helt jäkla hopplöst! Jag vill gärna fylla Bengans nu tomma box med en ny kompis, samtidigt har jag en känsla av att jag kanske ska ta och lugna nerverna lite och vänta till våren. Å andra sidan, ska jag tävla till våren borde jag skaffa häst nu så jag kan lära känna kraken lite innan det är tävlingsdax.

*Dilemma*
*Ångest*
*Uppgivenhet*

...ja, det är mycket jag känner just nu...

Denna j-vla datorn har ju fortfarande inga planer på att fungera som jag vill, med andra ord kan jag inte lägga in bilder. Inatt fick jag däremot bilder på lilleman som mästerfotografen Tina tagit. Han é ju satans söt den lille skiten. Hihi, bilderna é verkligen bra på honom nar han traskar i snön. Mulen full med snö, skulle tro att han rotar efter lite gott under snötäcket.
*Tack Tina för bilderna*

Nä, nu ska jag ut och mata rådjuret  med äpple och pippifåglarna ska få lite fröer. Mysigt att sitta och titta på alla fåglarna som kommer så fort jag lagt ut mat... Kanske jag dessutom kan få en bra bild en dag...

Här kommer dagens tänkvärda/citat:


"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
Bill Gates, Microsoft, 1981

"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
Thomas Treshold, Tågingenjör, 1835

"Jag tror att det kommer finnas en världsmarknad för ungefär 5 datorer"
Thomas Watson, IBM, 1943













//
Chisan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0