Fredag!

Äntligen é det fredag! skönt. Dagen är extra skön eftersom jag är ledig idag. Vädret är dock verkligen trist, regn och rusk, typiskt höstväder. Det gör det förståss mer tillåtet att bara slappa hela dagen. Ska till Håkan och Caroline ikväll, det ska bli trevligt. Detta innebär dessutom att jag inte behöver fixa mat till idag, verkligen lyx!

Vårt återkommande rådjur i trädgården ligger just nu och myser i en hörna vid sjön, inte alls långt ifrån huset. Hur mysigt é inte det att titta på?! Hon é verkligen söt där hon ligger, verkar trygg i den hörnan. Tänkte köpa lite äpple till henne idag, det tror jag hon kommer gilla, eller ver ni något hon kan tänkas tycka bättre om?? Inte för att det är realistiskt, men tänk om man kunde få henne tam, eller åtminstonde mindre rädda för oss...

Till hästen, eller hästarna, ska jag idag, alltid har man några "måsten" om dagen, men så länge det handlar om hästarna så är det ett angenämt "måste". Dit ska jag strax, ska bara hoppa i duschen först....

Tyvärr blir det ingen bild idag, det är aldeles för omständigt på denna datorn kan jag meddela. Måste då koppla ur internet för att komma åt USB-porten, det finns bara en port på denna något äldre datorn. Shit, det är inte länge man får ha en dator innan det är föråldrad. Har starka funderingar på att skaffa mig en MAC, de ska visst hålla lite längre. Å andra sidan vet jag att jag har problem att navigera mig på en sådan dator, men man lär sig väl. Tycker själv att jag inte är för gammal för att lära om på nytt...


Dagens Citat:

"Jogga mera och dö friskare!"

"Sprit löser inga problem.
Det gör inte mjölk heller"

"Att alltid vara en smula barn - det är att vara verkligt vuxen."

"Sjömannen ber icke om medvind. Han lär sig segla."


//
Chisan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0