Motionscykel!

Japp, nu har jag gått och köpt en motionscykel tro det eller ej!! Kan knappt fatta det själv. Jag skulle verkligen behöva röra på mig lite mer, kilona har en tendens att bara öka och öka. Har iofs inte stått på vågen på många år, men nog sjutton märks det på kläderna. Dessutom har jag ingen häst att rida för tillfället, annars har det varit en källa till motion.
Förr vägde man sig ca 3ggr/dag eftersom man var tvungen att hålla en viss vikt för att kunna rida som Jockey. Man fick till och med passa sig för hur mycket man dricker då eftersom vätska väger mycket! Sedan jag slutade med att rida löp har jag oxå slutat att väga mig. Vågen hemma samlar bara en massa damm numera.
Förmodar att detta får bli mitt nyårslöfte, att gå ner lite i vikt. Och Tina - Vi måste börja boxas igen!! Eller vad säger du?? Svårt att få igång träningen ensam... =(
Men men, jag ska inte tjata mer om vikt nu, det é ju så förbaskat trist.

Här har vi iaf en bild från galoppvärlden, härligt!! En tid man aldrig kommer glömma...


Just nu sitter jag på jobb igen. Är inne en dag och försöker hålla styr på alla akuta ärende som kommer in. Telefonen går på högvarv när man är ensam, men är det bara en dag kan jag leva med det...

Imorgon é det nyår!!! Hade tänkt ta det hyfsat lugnt, vill inte må lika kasst som här om dagen efter Jägers. Shit vad tjuvtjockt jag mådde. Varför plågar man kroppen på det viset? Grr, blir sååå jäkla arg på mig själv, ingen tvingar mig precis att dricka, ändå gör man det. Men, OM någon skulle tvinga mig så hade jag inte druckit iofs, då sätter man ju sig på tvären istället...
Nyår ska firas hos brorsan och Lina. Johan, jag och Tina ska pallra oss till Malmö. Ska bli mysigt, undrar bara hur vi ska få plats 13personer i deras lilla hus, men det löser sig alltid!


Här har vi en bild på brorsan och mig från Sweden Rock sommaren -07. En härlig tid, attans vad kul vi hade!!



Tack för mig
//
Chisan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0